Haber
2012-02-15 06:29:33
21. Baskanlar Kurulu Sonuç Bildirgesi

2012 yilinda yapilmasi planlanan çalismalarin yol haritasinin çizilmesi amaciyla 11-12 Subat’ta yapilan 21. Baskanlar Kurulu toplantisinda, egitimin ve egitim çalisanlarinin sorunlarina iliskin istisarelerde bulunularak, önemli kararlar alindi. 20 maddeden olusan sonuç bildirgesi su sekilde:

1- Kamu görevlilerinin toplu sözlesme hakkini fiilen kullanmalarini ve ilk toplu sözlesme masasinin kurulmasini saglayacak Kamu Görevlileri Sendikalari ve Toplu Sözlesme Kanunu Tasarisi, hizmet kolunu ve tarafsiz Kamu Görevlileri Hakem Kurulu’nu içerecek sekilde bir an önce yasalastirilmalidir.

2- 666 sayili Kanun Hükmünde Kararname ile ayni unvanla çalisan farkli kurumlardaki personele yönelik ücret esitsizligi büyük oranda giderilmistir. Ücretlerinde iyilestirme yapilmayan ögretmen ve ögretim elemanlari ile ilgili iyilestirme yapilarak kurum içi ücret dengesizligi acilen giderilmelidir.

3- Ek Ders Esaslarindaki çarpikliklar adaletsizlik içermekle birlikte egitim-ögretimde aksamalara neden olmaktadir. Bu çarpiklik ve adaletsizliklerin giderilmesi için sosyal paydaslarin itiraz ve kabulleri dikkate alinarak ek ders esaslarinda yeniden düzenleme yapilmalidir.

4- 12 Haziran 2011 seçimlerinde ‘Yeni Anayasa’ vaat eden siyaset kurumunun sivil yeni Anayasa’ya gerekli agirligi vermedigini görmekteyiz. Vatandasini ötekilestirmeyen, kamu çalisanlarina grev ve siyaset hakki içeren, örgütlenmenin önündeki tüm engelleri kaldiran özgürlükçü yeni bir Anayasa mutlaka yapilmalidir.

5- Demokratik parlamenter rejimi kesintiye ugratan, demokrasiyi askiya alan, milli iradenin merkezi olan TBMM’yi kapatan 12 Eylül generallerinin yargilanmasini olumlu buluyoruz. Ancak, 28 Subat’i ‘postmodern darbe’ olarak bizzat kendileri ifade eden karanlik sürecin faillerinin halen yargi önüne çikarilmamis olmasi, 27 Nisan e-muhtirayi gerçeklestirenlerin ellerini kollarini sallayarak gezmeleri demokrasimiz açisindan büyük bir ayiptir. Ayiplardan kurtulma adina Cumhuriyet savcilarini göreve davet ediyoruz.

6- Bazi demokratik hak ve bireysel özgürlüklerin kullanilamamasi bölücü terör örgütüne propaganda ve hareket alani olusturmaktadir. Devlet; Kürt sorununda anadilde savunma hakki, anadilin ögretilmesi ve yerlesim yerlerinin geçmisten gelen isimlerinin iade edilmesi gibi konularda somut adimlar atmali, Milli Birlik ve Kardeslik Projesi’ni kararlilikla sürdürmelidir.

7- Ortadogu’da devam eden çatisma ve gerilimlerde emperyalist güçlerin nihai hedefi, Sii-Sünni çatismasi üretmek, Ortadogu basta olmak üzere, Islam cografyasina tamiri mümkün olmayan bedeller ödetmektir. Bölge halklari, Irak ve Afganistan örnegini dikkate alarak, oynanan bu kirli oyunu birlikte bozmalidir.

Kuzey Afrika’daki baskici rejimlere karsi Tunus’ta baslayan, Misir ve Libya’da sonuca ulasan halk hareketlerini destekliyoruz. Suriye’deki baskici Esat rejiminin yaptigi katliami kiniyor, mazlum Suriye halkinin yaninda oldugumuzu ifade ediyoruz.

8- 28 Subat sürecinin dayatmasi olan kesintisiz 8 yillik zorunlu egitim, mesleki egitimde açtigi tahribatlar göz önünde bulundurularak, sonlandirilmali, bir an önce kesintili egitime geçilmelidir.

9- Insanlarin tercihlerine ipotek koyan egitimdeki ‘karma mecburiyeti’ kaldirilmali, demokratik egitim hakki verilmelidir.

10- Anayasa’nin 24. maddesinde karsilik bulan din egitimi; 18. Milli Egitim Surasi’nda alinan seçmeli din egitimi karari geregi ilkögretimin 1. kademesinden baslayip, ortaögretimi de içine alacak sekilde uygulamaya geçirilmelidir.

11- Milli Egitim Bakanligi’nin, 19 Mayis törenlerinin stadyumlarda kutlanilmamasi ve Milli Güvenlik Bilgisi derslerinin kaldirilmasi gibi, egitimde sivillesmeye yönelik attigi adimlari olumlu buluyor; Bakanligin, ögrenci andini kaldirmasini, egitimdeki militarist yaklasim ve ritüelleri ayiklamasini; müfredati degerler egitimi odakli olacak sekilde yeniden düzenlemesini istiyoruz.

12- ‘Kamusal alan’ yalani insanlarin temel tercihlerini yok saymaktadir. Kisilerin inançlarini ve temel özgürlüklerini hedef alan kilik kiyafet dayatmalarindan vazgeçilerek, Meclis dâhil, çalisma hayati ve egitim ortamlarinda basörtüsünün önündeki tüm engeller kaldirilmalidir.

13- Basta Milli Egitim Bakani olmak üzere Bakanliga, egitim çalisanlarina yönelik kusatici, sahiplenici ve motive edici bir dilin hâkim olmasini bekliyoruz.

14- Egitim kurumlarinda sekilsel yaklasimlardan vazgeçilmeli; takim elbise, kravat, üniforma gibi egitimde tek tipçi uygulamalara son verilmelidir.

15- 2005 yilinda getirilen ‘uzman’ ve ‘basögretmenlik’ unvani içeren ögretmenlikte kariyer basamaklari uygulamasinin bazi düzenlemelerine iliskin açilan davada Anayasa Mahkemesi iptal karari vermisti. Anayasa Mahkemesi karari sonrasi zamana yayilarak adeta unutturulan ‘ögretmen kariyer basamaklarinda yükselme sinavi’ için gerekli yasal degisiklikler bir an önce yapilmali ve süreç yeniden baslatilmalidir.

16- Basta egitim kurumlari olmak üzere tüm kamu kurum ve kuruluslarinda çalisanlarin ve ögrencilerin ibadet ihtiyacini karsilayacak yer tahsisi yapilmalidir.

17- Yardimci Hizmetler Sinifi ve Genel Idare Hizmetleri Sinifi çalisanlarinin görev tanimlari dahil olmak üzere atama ve yer degistirmeleri bir düzenlemeye baglanmalidir. 4/C statüsünde çalisan personel kadroya geçirilerek, mali ve sosyal haklari iyilestirilmelidir.

18- Ögretmenlerin hakli yer degisikligi taleplerinin önüne geçmek için getirilen bazi sinirlamalarin sorunlari artirdigi görülmektedir. Yilda bir defa olacak sekilde özür durumu tayin taleplerinin sinirlanmasi, ögrenim, saglik özrü ve il emrine verilme gibi mevcut haklardan geriye gidisi içeren uygulama ve yaklasimlar sorunu çözmekten uzaktir. Ögretmen istihdaminda güçlük çekilen bölgelerde çalismayi saglamak amaciyla yapilan cezalandirici uygulamalar yerine bu bölgelerdeki egitim çalisanlarina ilave hizmet tazminat gibi özendirici yaklasimlar benimsenmeli, ögretmen tayinlerinde becayisin önü açilmali; mevzuat düzenlemelerinde paydaslarin görüslerinden azami ölçüde faydalanilmalidir.

19- ILKSAN üyelerinin birikimleri, yönetimlerin beceriksizlikleri ve usulsüzlükleri sonucu deger kaybetmis ve her geçen gün sandik batakliga dönüsmüstür. Üye aidatlarinin emeklilik müktesepleri üzerinden iadesi saglanarak, ILKSAN’in fesih süreci baslatilmalidir.

20- Üniversiteler, her türlü düsüncenin yasayabildigi özgür ortamlar olmalidir. Üniversite çalisanlarinin mali ve özlük haklarinda iyilestirme yapilmali, 2547 sayili Kanun çagin sartlari dikkate alinarak yeniden düzenlenmeli, YÖK’ün anayasal kimligine son verilmelidir.

MEMUR-SEN
KONFEDERASYONU
EĞİTİMCİLER BİRLİĞİ
SENDİKASI
Zübeyde Hanım Mahallesi Sebze Bahçeleri Caddesi No:86
Altındağ - Ankara / TÜRKİYE
Tel : 0.312 231 23 06 Faks : 0.312 230 65 28
ebs@ebs.org.tr
Copyright © Eğitim Bir Sen