Maliye Bakanligi Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlügü’nün 02.03.2011 tarih ve 2550 sayili Genelgesi’nin 1/a maddesinde sayilanlar disindaki 657 sayili Devlet Memurlari Kanunu’nun 4/C maddesi uyarinca istihdam edilen geçici personele yer verilmemesi yönünde yapilan eksik düzenlemenin öncelikle yürütmesinin durdurulmasi ve devaminda iptali ile, bu Genelge’nin dayanagi olan 25 Subat 2011 tarih ve 27857 sayili Mükerrer Resmi Gazete’de yayimlanarak yürürlüge giren 6111 sayili Bazi Alacaklarin Yeniden Yapilandirilmasi ile Sosyal Sigortalar ve Genel Saglik Sigortasi Kanunu ve Diger Bazi Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Degisiklik Yapilmasi Hakkinda Kanun’un 118. maddesiyle 375 sayili Kanun Hükmünde Kararname’ye eklenen ek madde 8’de sayilanlar disindaki 657 sayili Devlet Memurlari Kanunu’nun 4/C maddesi uyarinca istihdam edilen geçici personele yer verilmemesi yönünde yapilan eksik düzenlemenin Anayasa’ya aykiri oldugu iddiasiyla, Anayasa Mahkemesi’ne iptal davasi basvurusunda bulunulmasi istemiyle Danistay’da dava açtik.
Dava dilekçemizde, “…657 sayili Kanun’un 202, 203 ve 204. maddelerinde, memurlara aile yardimi ödeneginin verilecegi, bu ödenegin devlet memurlarina her ay ayliklari ile birlikte ödenecegi ve hiç bir vergi ve kesintiye tabi tutulmaksizin ödenecegi ve borç için haczedilemeyecegi; memurun, es için ödenen aile yardimi ödenegine evlendigi; çocuk için ödenen yardima da çocugunun dogdugu tarihi takip eden ay basindan itibaren hak kazanacagi hükme baglanmis olup, bu düzenleme genel olarak kamuda görev yapan ve kamu personeli olarak adlandirilan tüm personel için geçerli olup, bir yildan az süreli veya mevsimlik hizmet olduguna Devlet Personel Dairesi’nin ve Maliye Bakanligi’nin görüslerine dayanilarak Bakanlar Kurulu’nca karar verilen görevlerde ve belirtilen ücret ve adet sinirlari içinde sözlesme ile çalistirilan ve isçi sayilmayan 657 sayili Devlet Memurlari Kanunu’nun 4/C maddesine göre istihdam edilenlere aile yardiminin ödenmemesinin hiçbir hukuki dayanagi bulunmamaktadir.
Diger yandan, günümüz kosullari göz önüne alindiginda, degisen ve gelisen insan hak ve özgürlüklerine, çalisanlarin hayatini korumaya yönelik belirlenen kurallara ragmen hala bunlara aykiri bir kisim düzenlemelere yer verildigi görülmektedir. 657 sayili Devlet Memurlari Kanunu’na tabi olarak çalisan 4/C sözlesmeli personel ile kadrolu devlet memurlarinin her ikisinin de üstlendikleri görev kamu görevi olup, sorumluluklari da ayni olmasina ragmen, kadrolu devlet memuru olanlara, 657 sayili Kanun’un yukarida yer vermis oldugumuz hükmünde aile yardiminin ödenecegi belirtilmis, ayni sekilde sözlesmeli personele de bu hak taninmis fakat iptali istenen genelgede ve 6111 sayili Kanun’da sayilanlarin disindaki farkli gruplarda yer alan bu kamu görevlilerinden; hizmet akdiyle çalisan 4/C’li personele yer verilmeyerek eksik düzenleme yapilmistir. Belirli süreli hizmet akdiyle çalisan sözlesmelilerin, birçok konuda idarenin tek tarafli iradesine birakilmalari onlarin verimini azaltmakta ve hizmet kalitesini düsürmektedir. Dava konusu düzenleme nesnellikten uzak olup, hukuka ve insan haklarina aykiridir. Bu durum basta Anayasa olmak üzere, 657 sayili Kanun’a ve uluslararasi sözlesmelere de açikça aykirilik teskil etmektedir. Bu nedenle iptal edilmelidir” ifadelerine yer verdik.