Haber
2008-12-22 06:18:30
82 Olan Sicil Notu da Yargidan Döndü!

657 Sayili Devlet Memurlari Kanunu’nun 121. maddesi hükmü uyarinca Devlet Memurlari Sicil Yönetmeligi’ne göre kurumlarin yürürlüge koyduklari yönetmelikler çerçevesinde sicil amirleri memurlarin sicil raporlarini doldurmaktadir.

 

Yilsonuna yaklastigimiz bugünlerde sicil amirleri, sicil raporlarini doldurmaktadir. Doldurulan sicil raporlarinin 31 Aralik’a kadar ilgili makamlara teslim edilmesi gerekmektedir.

 

Bu nedenle sicil raporlarinin düzenlendigi su günlerde yöneticilerin, sicil raporlarini verirken, daha dikkatli olmalari gerektigini hatirlatmak istiyoruz.

 

Bilgi Edinme Kanunu çerçevesinde sicil notlari ve raporlari bilgileri ögrenilmekte, raporlarin içeriginin ögrenilmesinden bu yana mahkemelerde açilan davalarda verilen kararlar bu konuda amirlerin uymasi gereken esaslari ana hatlariyla ortaya koymaktadir. Bunun için sicil raporlarinda yer alan notlar somut ve ispatlanabilir bilgi ve belgelere dayanmalidir. Sicil raporu, kisinin meslekteki bilgi birikimini, basarisini ve uyumunu ortaya koyan, sekillendiren en önemli belge olduguna göre, yöneticilerimiz sicil raporlarini hazirlarken, azami derecede titizlik göstermelidir.

 

Son yillarda sicil notlari ve raporlarinin iptal edilmesi için mahkemelerde açilan davalarda, gerek sicil notlarinin adil verilmemesi gerekse sicil amirlerinin düsünceler kismini tarafsiz ve dogru olarak doldurmamasi gerekçesi ile mahkemelerce iptal kararlari verilmistir. Sendikamiz, konu ile ilgili üyelerimiz adina yüzlerce dava açmis ve bunlarin çogunu kazanmistir. Bu davalardan birini, örnek olmasi açisindan ve sicil notu veren amirlerin sicil raporlarini doldururken daha dikkati olmalari açisindan kamuoyu ile paylasmak istiyoruz.

 

82 sicil notu verilen bir üyemiz adina Zonguldak Idare Mahkemesi’nde açtigimiz davada mahkeme iptal karari vermistir.

 

“Sicil amirlerinin düsük not taktir etmelerinin hukuken geçerli bilgi ve belgelerle somut bir sekilde ortaya koymalari gerektigi tartismasiz olup, uyusmazligin çözümü de uyusmazliga konu idari islemin sebebinin ve gerekçelerinin ortaya konulmasi ve bunlarin hukuken muteber olmasi, bunun bütün idari islemlerin hukuka uygunlugu denetimi sirasindaki yargisal denetimle ayni mahiyette bulunmaktadir” denilen kararda, su ifadelere yer verildi:

“Olayda; davacinin uyusmazliga konu 2006 yili sicilinin 82 olarak düzenlenmesinin sebebi olarak gösterilen 25.08.2006 tarihli tutanagin 2006 yili sicilinin 82 olarak düzenlenmesine gerekçe teskil edemeyecegi, bu sebeple somut bilgi ve belgeye dayandirilmaksizin islem tesis edilmis olmasi karsisinda tesis edilen islemde objektiflik ilkesine ve hukuka uyarlik bulunmadigi sonucuna varilmistir.”

 

 Mahkeme Karari

MEMUR-SEN
KONFEDERASYONU
EĞİTİMCİLER BİRLİĞİ
SENDİKASI
Zübeyde Hanım Mahallesi Sebze Bahçeleri Caddesi No:86
Altındağ - Ankara / TÜRKİYE
Tel : 0.312 231 23 06 Faks : 0.312 230 65 28
ebs@ebs.org.tr
Copyright © Eğitim Bir Sen