Haber
2011-03-07 06:22:43
Atanamayan Ögretmenler ve Egitimin Sorunlari Konusunda Bakan Çubukçu ile Görüstük

Egitim-Bir-Sen ve Memur-Sen Genel Baskani Ahmet Gün- dogdu, Genel Sekreterimiz Halil Etyemez, Genel Teskilatlanma Sekreterimiz Ahmet Özer, Genel Basin Yayin Sekreterimiz Ali Yalçin, Genel Egitim ve Sosyal Isler Sekreterimiz Murat Bilgin, Genel Mevzuat ve Toplu Sözlesme Sekreterimiz Rama- zan Çakirci ile birlikte Milli Egitim Bakani Nimet Çu- bukçu’yla görüserek, egitim çalisanlarinin sorunlarini ve bunlara yönelik çözüm önerilerini sundu.

 

Ek Ders Ücretleri

Gündogdu, daha önce Bakanliga gönderdigimiz ek ders esaslariyla ilgili degisiklik önerilerimizi Bakan Çubukçu’ya sunarak, söz konusu önerilerimizin dikkate alinarak degisiklik yapilmasini talep etti.

 

Kariyer Basamaklarinda Yükselme

2004 yilinda yapilan Kariyer Basamaklarinda Yükselmeye iliskin yasal düzenleme sonrasinda, 2005 ve 2006 yilinda yapilan uzman ögretmenlik sinavini kazanan ögretmenlerin bir kismi uzman ögretmen olurken, bir kisminin farkli gerekçelerden ve yanlis uygulamalardan dolayi uzman ögretmen olamadigini ifade eden Gündogdu, uzman ögretmen olamayanlar tarafindan binlerce dava açildigini, sonuçlanan davalarin tamamina yakininin davacilarin lehine oldugunu belirterek, “Uzman ögretmenlik sinavini kazandigi halde, kontenjan disinda kalarak, magdur olan 18 bin ögretmene uzman ögretmenlik unvani verilmelidir. Anayasa Mahkemesi’nin iptal kararina bagli olarak Kariyer Basamaklarinda Yükselmeye iliskin baslatilan ve Meclis’e sevk edilen yasal düzenleme çalismasi sonuçlandirilmalidir” dedi.

 

Parasiz Yatililik ve Bursluluk Sinavi

Parasiz Yatililik ve Bursluluk Sinavi’na basvurabilmek için ailenin yillik gelirinin kisi basina düsen miktarinin esas alindigini, bu miktarin 2007 yillinda 5100 TL, 2008 yilinda 5400 TL iken, 2009 yilinda 4353 TL, 2010 yili için 4590 TL, 2011 yili için 4.950 TL olarak belirlendigini, bu miktarin azligindan dolayi ögretmen çocuklarina ayrilan yüzde 15 kontenjanin anlamsiz kaldigini, bu nedenle ögretmen çocuklarinin Parasiz Yatililik ve Bursluluk sinavlarina basvuruda bulunamadigini söyleyen Ahmet Gündogdu, “Rakamlar yükseltilerek magduriyetler giderilmeli ve bu haktan diger egitim çalisanlari da faydalandirilmalidir” ifadesini kullandi.

 

Egitim Çalisanlarindan Ögretmenevi Aidati Alinmamalidir

Gündogdu, Ekim 2010 Kurum Idari Kurulu toplantisinda imza altina alinan, “Ögretmenevi üye aidati uygulamasinin kaldirilarak, tüm egitim çalisanlarinin ögretmenevi üyesi olarak kabul edilmesi çalismalarinin baslatilmasi” yönündeki kararin uygulamaya geçirilmesini istedi.

 

Sözlesmeli Ögretmenlerin Yer Degistirmesi

Sözlesmeli ögretmenlerin kadroya geçisinin sonuçlandirilmasi yönündeki talebini tekrarlayan Ahmet Gündogdu, sözlesmeli ögretmenlerle ilgili Kurum Idari Kurulu’nda alinan “Sözlesmeli ögretmenlerin kadroya geçisi ile bosalan pozisyonlarin, özür durumu yer degistirme islemi yapildiktan sonra bos pozisyonlarin istege bagli il içi ve il disi yer degisikligi için kullanilmasinin saglanmasi; Sözlesmeli Personel Çalistirilmasina Iliskin Esaslarda yer alan ve uygulanmakta olan sözlesmeli ögretmenlerin karsilikli yer degistirmelerine (becayis) iliskin hükmün daha etkin uygulanmasinin saglanmasi” kararlari dogrultusunda düzenleme yapilmasini istedi.

           

Yardimci Hizmetler ve Genel Idare Hizmetleri Sinifi

Gündogdu, Genel Idare ve Yardimci Hizmetler Sinifi kadrolarinda görev yapanlarin il içi ve iller arasi yer degistirmelerine iliskin usul ve esaslarin bir yönetmelikle düzenlenerek, atama ve yer degistirme usulünün, ögretmenlerde oldugu gibi, belli dönemlerde puan esasina göre yapilacak sekilde düzenlenmesi gerektigini ifade etti.

 

Ögretmen Atamasi

Üniversitelerden mezun olmus, ögretmen olarak atanma yeterliligine sahip yüz binlerce ögretmen adayi olmasina ragmen egitim kurumlarinda 150 bin ögretmen açiginin bulundugunu dile getiren Gündogdu, ögretmen açiginin kapanmasi için egitim kurumlarinda 300-500 TL ücret karsiliginda ögretmen çalistirildigina dikkat çekerek, sunlari söyledi:

“Ücretli ögretmenler, girdikleri siniflarda verimli olamamakta, bazen bir veya iki ayligina çalistiktan sonra ayrilmaktadir. Bu nedenle bazen bir sinifi okutan ögretmen sayisi yil içinde üçü buldugu için ögrenci velilerinin tepkisine ve ögrencilerin magduriyetine neden olmaktadir. Her yil yapilan KPSS puani ile en az 40 bin ögretmen alinirken, 2010 KPSS ile sadece 30 bin kadrolu ögretmen alindi. Oysa 2009 sinav puani ile hem Aralik 2009’da hem de Haziran 2010’da ögretmen atamasi yapilmisti. 2010 Temmuzu’nda Kamu Personeli Seçme Sinavi’na girip bransinda atanabilecek siralamaya girmelerine ragmen çok sayida ögretmen adayinin, kopya skandali sonrasi sinav puani iptal edildi. Kasim 2010’da yapilan sinavda ise önceki sinavdan daha yüksek puan alanlar, siralamada gerilere düstükleri için atanamadi. Ayrica önceki yillarda iki defa ögretmen alimi yapilmis iken, kopya skandalina ragmen yapilan 2010 KPSS puani ile bir defa ögretmen atamasi yapilmistir. Daha önceki yillarda yapilan atamalardan dolayi Haziran 2011’de de ögretmenlerin atama beklentisi olusmustur. Beklentiye giren binlerce ögretmen hem kopya skandalindan dolayi magdur olmus hem de 2010 KPSS ile önceki yillara göre daha az ögretmen atamasi yapilmistir. Kopya skandalindan dolayi magdur olan, kimi evli, kimi nisanli atama bekleyen ögretmenlerin atanabilmeleri için, önceki yillarda Subat ve Haziran aylarinda yapildigi gibi, Haziran 2011’de de 30 bin ögretmen atamasi yapilmalidir.”

 

Bilisim Teknoloji Ögretmenlerinin Magduriyeti

Bakan Çubukçu ile görüsmede Bilisim Teknolojileri ögretmenlerinin sorunlarina da deginen Ahmet Gündogdu, “Bu yil uygulamaya konulan ders çizelgesi ile 2. kademede 1 saate indirilen ders 4-5’lerde seçmeli iken, tamamen kaldirilmistir. Yeni ders çizelgesi ile ‘Medya Okur  Yazarligi’ dersi 6-7-8 siniflardan birinde mutlaka seçilmek zorundadir. Bu durum 6-7-8. siniflarda 1 saat seçmeli ders oldugundan birinde seçilemiyor. Örnegin genelde okullar 8. siniflarda medya okuryazarligi dersini seçiyor. Bu da demek oluyor ki, sadece 7-8’lerde Bilisim Teknolojileri Dersi seçilebiliyor. Maalesef bu uygulama ile birçok BT Ögretmeni norm fazlasi durumuna düsmüstür. Ortaya çikan tablo iç açici bir durum degildir. Bilisim Teknolojileri Dersi ile ilgili eski düzenlemeye dönülmeli ya da bir okulda 6 saat Bilisim Teknolojileri Dersi varsa, öncelikle norm olusabilmesi için (+)12 saat daha verilerek, 18 saate tamamlanabilmeli. Burada ek olarak verilen saatte Formatörlük (teknik destek) yapmasi saglanmali ve en azindan her okulda bir norm var sekline dönüstürülmelidir. BT ile ilgili bir diger konu ise, beden, resim, müzik gibi yetenek isteyen derslerde not zorunlulugu var iken, BT dersinde not zorunlulugunun olmamasi dersin ögrenciler tarafindan algilanisini ve derse karsi motivasyonu azaltmistir. BT derslerinde de sinav uygulanabilmeli ve not verilebilmelidir. Sözlesmeli ögretmenlere de formatör uygulamasi yapilabilmelidir, Formatörlerin çalisma saatleri gözden geçirilmelidir” diye konustu.

 

18. Milli Egitim Surasi’nda Alinan Kararlar Hayata Geçirilmelidir

18. Milli Egitim Surasi’nda alinan kararlarin tozlu raflarda unutulmamasini isteyen Gündogdu, ögretmen ve yöneticilerin ekonomik durumlarinin iyilestirilmesi amaciyla her yil Kasim ayinda bir maas tutarinda ikramiye verilmesi, ek ders ücretlerinin 12 TL’ye çikarilmasi, görev aldigi projeler için ek ders ücreti tahakkuk ettirilmesi, yöneticilere ek ders ücreti yerine makam tazminati ödenmesi ve ek ders ücretinin maaslara yansitilmasina yönelik düzenleme yapilmasi gerektigini vurguladi.

 

Ögretmenlerin gelir düzeyi ve statülerinin yükseltilmesine yönelik çalismalara hiz verilmesi; ögretmen istihdaminda kadrolu, sözlesmeli, ücretli, vekil ögretmenlik gibi farkli uygulamalarin kaldirilarak tüm ögretmenlerin kadrolu olarak istihdaminin saglanmasi; mevcut sözlesmeli ögretmenlerin kadroya geçirilmesi; basarili ögretmenlerin ödüllendirilmesi, ayrica zorunlu hizmet bölgelerinde çalisanlara “zorunlu bölge hizmet tazminati” ödenmesi gibi 18. Milli Egitim Surasi kararlari arasinda yer almasini sagladigimiz konularin hayata geçirilmesini talep eden Ahmet Gündogdu, Il/ilçe Millî Egitim müdürlüklerinde çalisan yönetici ve egitim müfettislerinin 5 yillik çalisma süresi baz alinarak rotasyona tabi tutulmasi gerektigini kaydetti.

 

Anayasa’nin 24. maddesinin “Din kültürü ve ahlak egitimi-ögretimi devletin gözetimi ve denetimi altinda yapilir. Din kültürü ve ahlak ögretimi ilkögretim ve ortaögretim kurumlarinda okutulan zorunlu dersler arasinda yer alir. Bunun disindaki din egitimi-ögretimi ancak kisilerin kendi istegine, küçüklerin de kanuni temsilcilerinin talebine baglidir” hükmü geregince isteyen anne ve babalarin çocuklarinin ahlaki ve manevi degerlerini gelistirmelerine yardimci olmak amaciyla seçmeli din egitimi verilebilmesi için düzenleme yapilmasini isteyen Gündogdu, Milli Güvenlik dersi müfredatinin diger derslerin program mantigina paralel olarak yenilenmesi ve bu dersin kadrolu ögretmenlerce okutulmasi ile ilgili bir an önce yasal düzenleme yapilmasini talep etti.

 

Bakan Çubukçu: Ögretmen Atama Konusunu Bakanlar Kurulu’na Götürecegim

Milli Egitim Bakani Nimet Çubukçu, Temmuz 2011’den önce ögretmen atanmasi yönündeki talebimizi olumlu bularak, Temmuz’dan önce ögretmen atamasi yapilmasi talebini Bakanlar Kurulu’na götürecegini söyledi.

 

Çubukçu, kendisine sundugumuz diger önerilerimizi de ilgili birimlerle degerlendirecegini sözlerine ekledi.

 

Egitim-Bir-Sen olarak, sorunlarin çözümünün takipçisi olacagiz.

 

MEMUR-SEN
KONFEDERASYONU
EĞİTİMCİLER BİRLİĞİ
SENDİKASI
Zübeyde Hanım Mahallesi Sebze Bahçeleri Caddesi No:86
Altındağ - Ankara / TÜRKİYE
Tel : 0.312 231 23 06 Faks : 0.312 230 65 28
ebs@ebs.org.tr
Copyright © Eğitim Bir Sen