Haber
2012-06-15 07:31:13
Bakan Yardimcisi Erdem’den Milli Egitimdeki Sorunlarin Biran Önce Giderilmesini Istedik

Genel Sekreterimiz Ahmet Özer, Genel Teskilatlanma Sekreterimiz Murat Bilgin, Genel Mevzuat ve Toplu Sözlesme Sekreterimiz Ramazan Çakirci, Milli Egitim Bakanligi Bakan Yardimcisi Orhan Erdem’e ziyarette bulundu.

Ziyarette Erdem’e 4+4+4 egitim sisteminin yol açmasi muhtemel sonuçlari hakkinda önerilerimizi sunan Ahmet Özer, yeni sistemle birlikte bagimsiz ilkokul veya ortaokula dönüstürülecek olan ilkögretim kurumlarinda halen yöneticilik yapanlarin kazanilmis haklarinin korunmasi gerektigini söyledi.

Ilkögretimdeki müfredatin yeni egitim sistemine uygun hale getirilmesinin önemine dikkat çeken Özer, ilkokul müfredatinin, oyun çagi çocuguna uygun derslerin ve bu derslere iliskin hedeflerin yer alacagi sekilde düzenlenmesi gerektigini ifade etti.

Özer, Bakan Yardimcisi Erdem’den,

-Egitim kurumu yöneticilerinin durumu,

-Ilkokul 1, 2, 3 ve 4. siniflarin müfredati gibi konularda gerekli düzenlemelerin yapilmasi,

-Es, saglik ve ögrenim özrüne bagli yer degisikliklerinde 30 Eylül tarihinin baz alinmasi,

-Il içi ve il disi istege bagli yer degistirme takviminin biran önce açiklanarak, tatile çikmadan yer degistirmek isteyen ögretmenlerin yer degistirme islemlerinin tamamlanmasi,

-4/C’lilerin yaz döneminde sözlesmelerinin devam etmesi,

-632 sayili KHK’dan önce KPSS ile atanan ögretmenlere de 632 KHK ile sözlesmeliden kadroya geçenlere verilen haklarin (çalisma süresi, zorunlu hizmet muafiyeti vs.) verilmesi gibi konularda yasanan sorunlarin biran önce giderilmesini istedi.

Bakan Yardimcisi Orhan Erdem ise, basta 4/C’lilerin ayliksiz izin konusundaki problemi olmak üzere diger bütün konulari ivedilikle çözüme kavusturmaya çalisacaklarini kaydetti.

Bakan Yardimcisi Orhan Erdem’e sundugumuz rapor su sekilde:

-Yeni sinif açma imkâni bulunan ilkokullarda mevcut durum itibariyla ögrenci mevcudu 30’dan fazla olan siniflar bölünmeli, sinif mevcutlari azami 22 olacak sekilde düzenlenmelidir.

-Özellikle büyüksehirlerde ilkögretim kurumlarinin ilkokul ve ortaokul seklinde ayristirilmasini müteakip azami sinif mevcudunun 22 olmasi gerektigi dikkate alinarak derslik ihtiyacinin acilen giderilmesi saglanmalidir.

-Mevcut sinif ögretmenlerinden, mezun olduklari yüksekögretim programlari itibariyla brans ögretmenligiyle iliskilendirilmesi mümkün olanlarin, (ortaokullarin dört yil olmasi kaynakli brans ögretmeni ihtiyaci da dikkate alinarak) istekleri çerçevesinde bu yaz döneminde hizmetiçi egitime tabi tutulmalari suretiyle brans degisikligi yapmalari da ivedilikle saglanmalidir.

-Yeni sistemle birlikte bagimsiz ilkokul veya ortaokula dönüstürülecek olan ilkögretim kurumlarinda halen yöneticilik yapanlarin kazanilmis haklari korunmalidir.

-Ayristirilan okullarin idarecilerine istege bagli karsilikli yer degistirme (becayis) imkâni taninmalidir. Nitekim Milli Egitim Bakanligi Egitim Kurumu Yöneticilerinin Atama ve Yer Degistirmelerine Iliskin Yönetmelik kapsaminda zorunlu yer degistirme suretiyle atamalarinda öngörülen çalisma süresi dikkate alindiginda en geç 5 yil sonra sorun ortadan kalkacak, zorunlu yer degistirme kapsaminda çözüm nihai olarak saglanmis olacaktir.

-Ilkokul müfredati, oyun çagi çocuguna uygun derslerin ve bu derslere iliskin hedeflerin yer alacagi sekilde düzenlenmelidir. Bu kapsamda, okuryazarlik, teknolojik okuryazarligi, okuma kültürü, çevre ve dogaya karsi duyarlilik ve dogal yasamla iç içe olma, kendini ve becerilerini kesfetme, öz bakim becerilerini ve psiko-motor davranis yeterliklerini gelistirme odakli bir müfredat temeli olusturulmalidir.

-Ögrencilerimiz, kendilerine özgü özellikleri korunarak sosyal ideallerle güçlendirilmeli, yikici rekabet anlayisindan uzak, degerler egitiminin merkeze alindigi bir söylem ve anlayisla yetistirilmelidir.

-Ilkokulun ilk sinifinda okula, okul yasamina ve sinif ortamina oryantasyona ve ilkokul döneminde kazanilacak davranislara yönelik ipuçlarinin edinilmesine agirlik verilmeli, birinci sinif sonunda okuma-yazmayi ögrenmek gibi bir hedef ortaya konmamalidir. Diger siniflara iliskin ders programlari ve hedefler, ilkokul müfredatinin yukarida yer verdigimiz genel ilkeleri çerçevesinde belirlenmelidir. Genel itibariyle müfredat, çocugun henüz oyun çaginda oldugu gerçegiyle esnek ve çocuk zihnini bilgi yükleme alani olarak görmeyecek, bu döneme iliskin bedensel ve zihinsel kazanimlar ile yas etkinlikleri gerçeklestirmesine katki saglayacak sekilde olusturulmalidir.

-Ilkokul, çocuklarin zihinsel, duygusal ve bedensel yönden gelisimlerine destek saglayici, sahip olduklari yetileri gelistirebilecekleri, kendilerini kesfedebilecekleri egitim düzeyi olarak kabul edilmektedir. Ilkokullarin, bilgi aktarim mekânlari veya bilgi yükleme birimleri anlayisiyla düzenlenmesi, yukarida ifade edilen özellikleri kazandiramayacaktir. Bu sebepten, okulun islevi sorgulanarak çocugun kendini kesfine ve gelistirmesine imkân taniyacak yeni islevin okul için benimsenmesi ve okul adi verilen kurumun bunu gerçeklestirecek sekilde düzenlenmesi gerekir. Kisaca, ilkokullar bir ‘yasama ve ögrenme alani’ anlayisina uygun olarak insa edilmelidir. Egitim programlari, yasamla ve yasam döngümüzle birlestirilmelidir.

-Ilkokul, ortak degerlerin ve kültürün olusturuldugu bir yasama alani olarak tasarlanmalidir. Ortak söylenecek müzik, ortak oynanabilecek oyun, herkesin uymaktan haz duyacagi bazi toplumsal degerlerin olusturulmasi hedeflenmelidir. Bu açidan tarih, musiki ve dil egitimi üzerinde özenle durulmalidir.

-Burada önemli olan nokta, ilkokulda geçen egitim süresinin 4 yila indirilmesi ve 1’inci siniflarda en azindan ikinci döneme kadar okuma-yazma ögretimi gibi etkinliklere yer verilmeyecek olmasi nedeniyle eski sistemde var olan 5 yillik müfredatin 3-3,5 yila sigdirilmasi ve bu müfredatin içeriginin bir yas daha küçük çocuklara verilecegi dikkate alindiginda tüm ilkokul müfredatinin ögretim degil beceri kazandirma ekseninde yapilandirilmasi gerekmektedir. Bu noktada klasik sinif düzeni ve kapali mekânda egitim anlayisindan vazgeçilmesi elzemdir. 

MEMUR-SEN
KONFEDERASYONU
EĞİTİMCİLER BİRLİĞİ
SENDİKASI
Zübeyde Hanım Mahallesi Sebze Bahçeleri Caddesi No:86
Altındağ - Ankara / TÜRKİYE
Tel : 0.312 231 23 06 Faks : 0.312 230 65 28
ebs@ebs.org.tr
Copyright © Eğitim Bir Sen