Haber
2011-08-10 07:24:13
Bakanlik 100 Bin Ögretmen Atanmasi Talebimizi Dikkate Almalidir

Egitimin en önemli sorunlarinin basinda ögretmen açigi gelmektedir. Bir taraftan, ihtiyacin üzerinde açilan egitim fakültelerinden mezun olan ögretmen adayi yigilmaya neden olurken; diger taraftan, 100 bini askin ögretmen açiginin bir türlü giderilememesini anlamak mümkün degildir.

 

Milli Egitim Bakani Ömer Dinçer’in egitimde reform çalismalari kapsaminda nester atmasi gereken en önemli konu ögretmen açigi konusudur. Özellikle Dogu ve Güneydogu Anadolu bölgelerindeki ögretmen açigina çözüm olsun diye getirilen sözlesmeli ögretmenlik uygulamasinin soruna dönüsmesi üzerine, israrli talep ve girisimlerimiz neticesinde, hükümetin söz konusu uygulamadan vazgeçmesi önemli bir adim olmakla birlikte, vekil ve ücretli ögretmenlik adi altinda ögretmen açiginin giderilmesi için alim yapilmasi, atilan önemli adimlari da bosa çikarmaktadir. Egitim, ücretli ve vekil gibi, faydadan çok zarar veren uygulamalardan kurtarilmalidir.

 

Bir ülkede egitim fakültelerinden mezun olup, atama bekleyen 300 binin üzerinde ögretmen adayi varken, o ülkenin egitim kurumlarinda 100 binden fazla ögretmen ihtiyaci varsa, bu, bir çarpikligin oldugunu göstermektedir. Söz konusu çarpiklik düzeltilmedigi sürece sikintilar devam edecektir. Bu konuda köklü bir çözüme gidilmelidir.

 

Bir süre önce ‘hayirli olsun’a gittigimiz Bakan Ömer Dinçer’e sundugumuz egitimin ve egitim çalisanlarinin sorunlarina yönelik taleplerimizin ilk sirasinda yer alan ögretmen ihtiyacinin karsilanmasi yönündeki önerimiz dikkate alinmali ve 100 bini askin ögretmen ihtiyaci kadrolu ögretmen istihdami ile giderilmelidir.

 

Bakanligin ögretmen ihtiyaci konusunda gerekli hizmeti sunamamasi ya da eksik hizmet sunmasi, egitim ve ögretimin bütün asamalarinda birçok sorunun kaynagini olusturmaktadir. Bu konuda köklü bir çözüme gidilmesi ve ögretmen ihtiyaci olan yerlere ögretmen adaylarinin dengeli bir sekilde atanmasi konusunda bir planlama yapilmasi gerekmektedir. Yoksa, 100 binden fazla ögretmene ihtiyaç duyulurken, 11 bin 544 ögretmen atamasinin yapilmasi hiçbir derde deva olmayacaktir.

 

Öte yandan, kalkinmada öncelikli yörelerde ögretmen ihtiyacinin karsilanmasi amaciyla ögretmenler bu yörelere zorunlu olarak gönderilmesine ragmen açik bir türlü kapatilamamaktadir. Bu açigi kapatmaya yönelik olarak, kalkinmada öncelikli yerlere zorunlu hizmet kapsaminda gönderilen egitim çalisanlar için tesvik amaçli olarak, illerin mahrumiyet durumlarina göre ilave özel hizmet tazminati ödenmelidir. Bu tür uygulamalar, hem bölgenin egitim çalisani açiginin kapatilmasi hem de bölgenin zorluguna göre egitim çalisaninin yasamis oldugu magduriyetin giderilmesi bakimindan elzemdir.

 

Ögretmen açigi ve atamalariyla ilgili sorunlara çözüm üretilmesi zaruret haline gelmistir. Bu konularda acil olarak düzenleme yapilmalidir.

MEMUR-SEN
KONFEDERASYONU
EĞİTİMCİLER BİRLİĞİ
SENDİKASI
Zübeyde Hanım Mahallesi Sebze Bahçeleri Caddesi No:86
Altındağ - Ankara / TÜRKİYE
Tel : 0.312 231 23 06 Faks : 0.312 230 65 28
ebs@ebs.org.tr
Copyright © Eğitim Bir Sen