Haber
2012-01-05 06:29:07
Çagdas Dünyanin Gerçekleri Kesintili Egitime Geçisi Zorunlu Kilmaktadir

Ilkögretimde 8 yillik kesintisiz zorunlu egitime geçme serüveni sivil, normal, bilimsel ve pedagojik bir sürecin sonunda gerçeklesmemis, 28 Subat 1997’de MGK toplantisinda alinan kararla “8 yillik kesintisiz egitim, tüm yurtta uygulamaya konulmalidir” denilerek dayatilmistir.

1739 sayili Temel Egitim Kanunu degistirilirken (madde 33), “Güzel sanatlar alanlarinda özel istidat ve kabiliyetleri beliren çocuklari küçük yaslardan itibaren yetistirmek üzere ilkögretim ve ortaögretim seviyesinde ayri okullar açilabilir veya ayri yetistirme tedbirleri alinabilir. Özellikleri dolayisiyla bunlarin kurulus, isleyis ve yetistirme ile ilgili esaslari ayri bir yönetmelikle düzenlenir” denilerek mesleki yönlendirme süreci sadece güzel sanatlar ile sinirlandirilmistir. Mesleki teknik egitimin yönlendirme ve hazirlik asamasi ortadan kaldirilarak 8 yillik zorunlu egitim ile El Salvador, Seysel Adalari, Ruanda, Virjin Adalari, Dominik Cumhuriyeti gibi 298 ülkeden sadece 20’sinde uygulanan ve egitimde asla örnek olarak gösterilemeyecek bir sistem Türkiye’de MGK tarafindan dayatilmistir.

Çocuklarin sosyal, fiziksel ve fizyolojik gelisim süreçleri dikkate alindiginda 8. sinifa devam eden 14-15 yasindaki ögrenci ile 7 yasindaki ögrenciyi ayni zaman diliminde ayni koridora, ayni bahçeye, ayni tuvalete, ayni derslige mahkûm eden 8 yillik kesintisiz, zorunlu, çarpik bir yaklasim söz konusudur.

18. Milli Egitim Surasi’nda Egitim-Bir-Sen olarak görüslerimizi aktardigimiz bir platformda, konu egitimin sosyal paydaslari ile tartisilmis ve tavsiyemiz üzerine 1+4+4+4 olarak kesintili, zorunlu ve son 4 yili esnek olacak sekilde toplam 13 yil olarak düzenlenmistir.

Egitim-Bir-Sen olarak 1 yil okul öncesi, 4 yil temel egitim, 4 yil ortaögretime hazirlik ve 4 yil devam zorunlulugu olmayan ama diploma zorunlulugu olan yaygin, örgün, interaktif olmak üzere çesitli seçenekleri barindiran esnek bir egitim modelini savunuyor ve bunu elzem görüyoruz. Mesleki egitim açisindan özellikle ikinci 4 yilda seçmeli dersler havuzunun genis tutuldugu bir yönlendirme süreci olmasi, son 4 yilin ise örgün egitime devam edenler açisindan mesleki olgunlasma seklinde düzenlenme gerektigini düsünüyoruz.

Milli Egitim Bakanligi’ndan, mesleki yönlendirmeyi esas alan ortaögretime hazirlik asamasi olan ikinci 4 yilin egitimde en önemli asama oldugunu dikkate alarak, Temel Egitim Kanunu’nun 33. maddesinde yer alan ve güzel sanatlarla sinirlanan “özel istidat ve kabiliyetleri beliren çocuklari küçük yaslardan itibaren yetistirmek üzere” seklinde vurgulanan mesleki yönlendirmenin kapsamini, spor liseleri, meslek liseleri gibi genisletmesini ve sinirlandirmamasini bekliyoruz.

Mesleki yönlendirme süreci egitimde yok edildigi için zamaninda meslek liselerine gitmesi gereken gençlerimiz akademik/genel lise sonrasi Is-Kur ve benzeri kurum ve kuruluslar tarafindan kisa süreli kurslarla yeniden meslek sahibi yapilmaya çalisilmaktadir. Egitim süreçlerinin düzgün planlanmamasinin sonucu olan bu ve benzeri uygulamalar, zorunlu 8 yillik kesintisiz egitimi daha fazla sürdürülmemesi gerektigini bize isaret etmektedir.

2012-2013 egitim ögretim yili için simdiden altyapi çalismalarina baslanarak, gerekli yasal düzenleme yapilmali ve 18. Milli Egitim Sura karari geregi kesintili egitime geçilmelidir. 

MEMUR-SEN
KONFEDERASYONU
EĞİTİMCİLER BİRLİĞİ
SENDİKASI
Zübeyde Hanım Mahallesi Sebze Bahçeleri Caddesi No:86
Altındağ - Ankara / TÜRKİYE
Tel : 0.312 231 23 06 Faks : 0.312 230 65 28
ebs@ebs.org.tr
Copyright © Eğitim Bir Sen