21 Mayis 2010 tarihinde yayinlanan “Ögretmenlerin Yer Degistirme Kilavuzu” ile birlikte ilan edilen 2010 yili yer degistirme dönemi kurum bazli kontenjanlar incelendiginde, özellikle 1. Hizmet Bölgesi kapsaminda bulunan illerdeki bazi branslarda il disindan gelecek ögretmenler için bos normlarin çok altinda kontenjan sinirlamasi getirildigi görül- mektedir.
Ögretmen Atama ve Yer Degistirme Yönetmeligi’nin 45. maddesinin 2. fikrasinda, “Istege ve zorunlu çalisma yükümlülügüne bagli olarak il içinde ve iller arasinda yapilacak yer degistirme suretiyle atamalarda ögretmenlerin tercihlerine yansitilacak egitim kurumlari; mevcut ögretmenlerle ya da yüksekögrenimlilerce ihtiyacin karsilanabilirligi dikkate alinarak ögretmen ihtiyaci bulunan egitim kurumlari arasindan il millî egitim müdürlüklerince belirlenir. Iller arasinda yer degistirecek ögretmenlerin alanlar bazindaki kontenjanlari ülke genelinde dengeli dagilimi saglayacak sekilde hizmet bölgeleri ve illerin doluluk oranlari dikkate alinarak belirlenir. Yer degistirme suretiyle atamalar sonucu norm kadro açigi olusan egitim kurumlarinin ögretmen ihtiyaci, bu Yönetmeligin 19’uncu maddesinde belirtilen ögretmen atama döneminde yapilacak atamalarla karsilanir” denilmektedir.
Ayni maddenin 3. fikrasinda ise, “Ögretmenlik görevine atamalarda adaylarin tercihlerine yansitilacak egitim kurumlari, illerin alanlar itibariyla doluluk oranlari esas alinarak ülke genelinde dengeli dagilimi saglayacak sekilde belirlenir. Bu sekilde belirlenen egitim kurumlari, ögretmen atama döneminde basvuruda bulunan adaylarin tercihine imkân saglayacak sekilde Bakanlikça açilan elektronik basvuru sayfasina yansitilir” ifadelerine yer verilmektedir.
Ancak branslar itibariyle bos normlar belirlenirken, alanlarin doluluk oranlari esas alinacagi belirtilmesine ragmen iller arasi yer degistirmeye açilan kontenjanlarda herhangi bir kriterin dikkate alinmadigi açiktir.
Milli Egitim Bakanligi’na bir yazi göndererek, alanlar bazinda tüm bos normlar kadar il disindan gelecek ögretmenler için kontenjan ayrilarak, ögretmenlerin magduriyetlerinin giderilmesini istedik.