Milli Egitim Bakanligi 24.04.2008 tarihinde Egitim Kurumlari Yönetici Atama Yönetmeligi yayinlamisti.
Danistay, Yönetmeligin Ek-2 Degerlendirme Formu’nun yürürlü- günü durdurmustu. Bakanlik, 15.10.2008 tarihinde Ek-2 Yönetici Atama Degerlendirme Formu’nda degisiklik yaparak, ardindan 30.10.2008 tarihinde uygulama genelgesi yayinlamisti.
Yönetici Atama Yönetmeligi ve Uygulama genelgesi bu haliyle yönetici adaylarinin beklentilerine cevap vermekten; kariyer, liyakat ve adalet ölçütlerinden uzaktir.
Milli Egitim Bakanligi’nin, ögretmenlerin yönetici atama yönetmeligi ile ilgili beklentilerine cevap vermemesi anlasilabilir bir durum degildir. Egitim yönetiminde yargi-bakanlik kiskaci, egitim çalisanlarini 5 yil boyunca magdur etmistir. Son 5 yilda yayinlanan yönetmeliklerin yargi tarafindan iptal edilmis olmasi binlerce ögretmeni magdur ettigi gibi egitim kurumlarini yönetilemez hale getirmis, egitim yönetimini bir çikmaza sürüklemistir.
Bu çikmaza karsi ögretmenlerin beklentileri dogrultusunda Yönetici Atama Yönetmeligi ile ilgili görüslerimizi daha önce kamuoyu ile paylasmistik.
“-Yönetici (Müdür, müdür basyardimcisi, müdür yardimcisi) atamanin sinav esasli olmasi,
-Yönetici atamada sinav puani yüzde 50, Ek-2 Yönetici Degerlendirme Formu üzerinden yapilan puanlama yüzde 50 olacak sekilde toplam puan esas alinarak atamalarin yapilmasi,
-Ek-2 Yönetici Atama ve Degerlendirme Formu’nda ödüller bölümünde her ödülden birer tanesi geçerli olmak üzere 657 Sayili Devlet Memurlari Kanunu’nun 122 ve 123. maddelerine göre verilen ödüller puanlamaya dahil edilerek, söz konusu formdaki diger hususlarin Danistay’in iptal kararlari ve gerekçelerinin de göz önünde bulundurularak düzenlenmesi,
-Zorunlu hizmet bölgesi disindaki hizmet alanlarindaki egitim kurumu yöneticiliklerine atamada aranacak genel kosullar arasinda sayilan zorunlu çalisma yükümlülügünü tamamlamis olma sartinin aranmamasi,
-Fiilen egitim kurumu yöneticisi olarak görev yapanlarin il içi/iller arasi yer degisikligi istemelerine imkân saglanmasi, söz konusu yer degisikliginde Ek-2 sinavsiz degerlendirme puanina göre ayni kademe veya daha alt kademeye geçis yapilmasi için belirli bir atama döneminin öngörülmesi” seklindeki görüs ve önerilerimizi daha önce ortaya koymustuk.
Danistay’in Yönetici Atama Yönetmeligi’nin iptaline iliskin kararlarindaki gerekçelerden biri, yönetmeligin sinav esasli olmamasiydi. Yargi kararlarina ve yönetici adaylarinin beklentilerine ragmen sinavsiz yönetmelik ve uygulama genelgesinin yayinlanmis olmasi, sendikamiz tarafindan kabul edilemez bir durumdur. Söz konusu Danistay kararlarina ragmen Yönetici Atama Yönetmeligi’ne sinav sartinin konulmamis olmasi eksik bir düzenleme olup, yönetmelik bu haliyle tek basina hukuka, kariyer ve liyakat ve adalet ölçütlerine aykiridir.