Ankara Yenimahalle Dr. Ufuk Ege Anaokulu’nda görev yapan üyemizin Yenimahalle Kaletepe Ilkögretim Okulu’na geçici olarak görevlendirilmesine iliskin Yenimahalle Kaymakamligi (Ilçe Milli Egitim Müdürlügü) isleminin açikça hukuka aykiri olmasi nedeniyle öncelikle yürütmesinin durdurulmasi ve devaminda iptali ile, mali ve özlük haklarinin yasal faiziyle birlikte tarafina iadesi için açtigimiz davada, Ankara Bölge Idare Mahkemesi, söz konusu islemin yürütmesinin durdurulmasina oybirligiyle karar verdi.
Mahkeme, kararinda su ifadelere yer verdi: “…5442 sayili Il Idaresi Kanunu’nun III. Bölümü’nün ‘kaymakamlarin hukuki durumlari, görev ve yetkilerini’ düzenleyen ikinci kisminin 31. maddesinin (g) fikrasinda, ‘Kaymakam, ilçedeki idare, daire ve müesseselerde çalisan uzman veya fen kollarina dahil memur ve müstahdemlerden ilçenin genel ve mahalli hizmetlerine iliskin islerin görülmesini asli vazifelerine halel getirmemek sartiyla valilige teklif suretiyle isteyebilir. Valilikten alinacak emir üzerine bu memurlar verilen isleri yapmakla ödevlidirler’ hükmüne yer verilmistir.
Anilan madde ile kaymakamlara, ilçedeki kamu görevlerinden sadece uzman veya fen kollarina dahil memur ve müstahdemlerin görevlendirilmesi konusunda yetki taninmis olup, bu yetkinin kullanilmasi Valilige teklifte bulunulmasi suretiyle mümkün kilinmistir. Kaldi ki, bu sekilde yapilacak bir görevlendirme dahi, maddede öngörülen memur ve müstahdemlerin asli görevlerine halel getirilmemesi sartina baglanmis bulunmaktadir.
Buna göre, davacinin görev yerinde hizmetle ilgili birtakim olumsuzluklarinin tespit edilmesi veya hizmetine il veya ilçe içinde baska bir yerde ihtiyaç duyulmasi halinde ancak 5442 sayili Il Idaresi Kanunu’nun 8/b maddesi uyarinca kendisini o görev yerine atayan Valilikçe geçici olarak görevlendirilmesi mümkün olup, yetkisi olmayan kaymakamlikça yapilan geçici görevlendirme isleminde yetki yönünden hukuka uyarlik bulunmamaktadir…”