Haber
2011-09-14 07:24:18
Millî Egitim Bakanligi Teskilat Yasasi Çikti

 

Karar Sayisi: KHK/652

Millî Egitim Bakanliginin yeniden yapilandirilmasi; 6/4/2011 tarihli ve 6223 sayili Kanunun verdigi yetkiye dayanilarak, Bakanlar Kurulu’nca 25/8/2011 tarihinde kararlastirilmistir. 

 

 

14 Eylül 2011 ÇARSAMBA

Resmî Gazete

Sayi : 28054

KANUN HÜKMÜNDE KARARNAME

MILLÎ EGITIM BAKANLIGININ TESKILAT VE GÖREVLERI HAKKINDA

KANUN HÜKMÜNDE KARARNAME

Karar Sayisi: KHK/652

Millî Egitim Bakanliginin yeniden yapilandirilmasi; 6/4/2011 tarihli ve 6223 sayili Kanunun verdigi yetkiye dayanilarak, Bakanlar Kurulu’nca 25/8/2011 tarihinde kararlastirilmistir.

BIRINCI BÖLÜM

Amaç, Kapsam ve Görevler

Amaç ve kapsam

MADDE 1 – (1) Bu Kanun Hükmünde Kararnamenin amaci; Anayasa, 430 sayili Tevhidi Tedrisat Kanunu, 1739 sayili Millî Egitim Temel Kanunu ile kalkinma plan ve programlari dogrultusunda millî egitim hizmetlerini yürütmek üzere, Millî Egitim Bakanliginin kurulus, görev, yetki ve sorumluluklarini düzenlemektir.

Görevler

MADDE 2 – (1) Millî Egitim Bakanliginin görevleri sunlardir:

a) Okul öncesi, ilk ve orta ögretim çagindaki ögrencileri bedenî, zihnî, ahlakî, manevî, sosyal ve kültürel nitelikler yönünden gelistiren ve insan haklarina dayali toplum yapisinin ve küresel düzeyde rekabet gücüne sahip ekonomik sistemin gerektirdigi bilgi ve becerilerle donatarak gelecege hazirlayan egitim ve ögretim programlarini tasarlamak, uygulamak, güncellemek; ögretmen ve ögrencilerin egitim ve ögretim hizmetlerini bu çerçevede yürütmek ve denetlemek.

b) Egitim ve ögretimin her kademesi için ulusal politika ve stratejileri belirlemek, uygulamak, uygulanmasini izlemek ve denetlemek, ortaya çikan yeni hizmet modellerine göre güncelleyerek gelistirmek.

c) Egitim sistemini yeniliklere açik, dinamik, ekonomik ve toplumsal gelisimin gerekleriyle uyumlu biçimde güncel teknik ve modeller isiginda tasarlamak ve gelistirmek.

ç) Egitime erisimi kolaylastiran, her vatandasin egitim firsat ve imkânlarindan esit derecede yararlanabilmesini teminat altina alan politika ve stratejiler gelistirmek, uygulamak, uygulanmasini izlemek ve koordine etmek.

d) Kiz ögrencilerin, özürlülerin ve toplumun özel ilgi bekleyen diger kesimlerinin egitime katilimini yayginlastiracak politika ve stratejiler gelistirmek, uygulamak ve uygulanmasini koordine etmek.

e) Özel yetenek sahibi kisilerin bu niteliklerini koruyucu ve gelistirici özel egitim ve ögretim programlarini tasarlamak, uygulamak ve uygulanmasini koordine etmek.

f) Yüksekögretim kurumlari disindaki egitim ve ögretim kurumlarini açmak, açilmasina izin vermek ve denetlemek.

g) Yurtdisinda çalisan veya ikamet eden Türk vatandaslarinin egitim ve ögretim alanindaki ihtiyaç ve sorunlarina yönelik çalismalari ilgili kurum ve kuruluslarla isbirligi içinde yürütmek.

g) Yüksekögretim disinda kalan ve diger kurum ve kuruluslarca açilan örgün ve yaygin egitim ve ögretim kurumlarinin denklik derecelerini belirlemek, program ve düzenlemelerini hazirlamak.

h) Türk Silahli Kuvvetlerine bagli ortaögretim kurumlarinin program ve denklik derecelerinin belirlenmesi ile yönetmeliklerinin hazirlanmasinda isbirliginde bulunmak.

i) Yüksekögretimin millî egitim politikasi bütünlügü içinde yürütülmesini saglamak için, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayili Yüksekögretim Kanunu ile Bakanliga verilmis olan görev ve sorumluluklari yerine getirmek.

i) Mevzuatla Bakanliga verilen diger görev ve hizmetleri yapmak.

IKINCI BÖLÜM

Bakanlik Teskilati

Teskilat

MADDE 3 – (1) Bakanlik merkez, tasra ve yurtdisi teskilatindan olusur.

(2) Bakanlik merkez teskilati ekli (I) sayili cetvelde gösterilmistir.

Bakan

MADDE 4 – (1) Bakanlik teskilatinin en üst amiri olan Bakan, Bakanlik icraatindan ve emri altindakilerin faaliyet ve islemlerinden Basbakana karsi sorumlu olup asagidaki görev, yetki ve sorumluluklara sahiptir:

a) Bakanligi, Anayasaya, kanunlara, hükümet programina ve Bakanlar Kurulunca belirlenen politika ve stratejilere uygun olarak yönetmek.

b) Bakanligin görev alanina giren konularda politika ve stratejiler gelistirmek, bunlara uygun olarak yillik amaç ve hedefler olusturmak, performans ölçütleri belirlemek, Bakanlik bütçesini hazirlamak, gerekli kanunî ve idarî düzenleme çalismalarini yapmak, belirlenen stratejiler, amaçlar ve performans ölçütleri dogrultusunda uygulamayi koordine etmek, izlemek ve degerlendirmek.

c) Bakanlik faaliyetlerini ve islemlerini denetlemek, yönetim sistemlerini gözden geçirmek, teskilat yapisi ve yönetim süreçlerinin etkililigini gözetmek ve yönetimin gelistirilmesini saglamak.

ç) Faaliyet alanina giren konularda diger bakanliklar ile kamu kurum ve kuruluslari arasinda isbirligi ve koordinasyonu saglamak.

Müstesar ve Müstesar Yardimcilari

MADDE 5 – (1) Müstesar, Bakandan sonra gelen en üst düzey kamu görevlisi olup Bakanlik hizmetlerini, Bakan adina ve onun emir ve yönlendirmesi dogrultusunda, mevzuat hükümlerine, Bakanligin amaç ve politikalari ile stratejik planina uygun olarak düzenler ve yürütür. Bu amaçla, Bakanlik birimlerine gereken emirleri verir, bunlarin uygulanmasini gözetir ve saglar. Müstesar, bu hizmetlerin yürütülmesinden Bakana karsi sorumludur.

(2) Müstesara yardimci olmak üzere bes Müstesar Yardimcisi görevlendirilebilir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Hizmet Birimleri

Hizmet birimleri

MADDE 6 – (1) Bakanligin hizmet birimleri sunlardir:

a) Temel Egitim Genel Müdürlügü.

b) Ortaögretim Genel Müdürlügü.

c) Meslekî ve Teknik Egitim Genel Müdürlügü.

ç) Din Ögretimi Genel Müdürlügü.

d) Özel Egitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlügü.

e) Hayat Boyu Ögrenme Genel Müdürlügü.

f) Özel Ögretim Kurumlari Genel Müdürlügü.

g) Yenilik ve Egitim Teknolojileri Genel Müdürlügü.

g) Ögretmen Yetistirme ve Gelistirme Genel Müdürlügü.

h) Avrupa Birligi ve Dis Iliskiler Genel Müdürlügü.

i) Rehberlik ve Denetim Baskanligi.

i) Strateji Gelistirme Baskanligi.

j) Hukuk Müsavirligi.

k) Insan Kaynaklari Genel Müdürlügü.

l) Destek Hizmetleri Genel Müdürlügü.

m) Bilgi Islem Grup Baskanligi.

n) Insaat ve Emlak Grup Baskanligi.

o) Basin ve Halkla Iliskiler Müsavirligi.

ö) Özel Kalem Müdürlügü.

Temel Egitim Genel Müdürlügü

MADDE 7 – (1) Temel Egitim Genel Müdürlügünün görevleri sunlardir:

a) Okul öncesi ve ilkögretim okul ve kurumlarinin yönetimine ve ögrencilerinin egitim ve ögretimine yönelik politikalar belirlemek ve uygulamak.

b) Okul öncesi ve ilkögretim okul ve kurumlarinin egitim ve ögretim programlarini, ders kitaplarini, egitim araç-gereçlerini hazirlamak veya hazirlatmak ve Talim ve Terbiye Kuruluna sunmak.

c) Ilkögretim ögrencilerinin barinma ihtiyaçlarinin giderilmesi ve maddî yönden desteklenmesi ile ilgili is ve islemleri yürütmek.

ç) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.

Ortaögretim Genel Müdürlügü

MADDE 8 – (1) Ortaögretim Genel Müdürlügünün görevleri sunlardir:

a) Ortaögretim okul ve kurumlarinin yönetimine ve ögrencilerinin egitim ve ögretimine yönelik politikalar belirlemek ve uygulamak.

b) Ortaögretim okul ve kurumlarinin egitim ve ögretim programlarini, ders kitaplarini, egitim araç-gereçlerini hazirlamak veya hazirlatmak ve Talim ve Terbiye Kuruluna sunmak.

c) Ortaögrenim ögrencilerinin barinma ihtiyaçlarinin giderilmesi ve maddî yönden desteklenmesi ile ilgili is ve islemleri yürütmek.

ç) Her kademedeki ögrencilere yönelik dernek ve vakiflar ile gerçek ve diger tüzel kisilerce açilacak veya isletilecek yurt, pansiyon ve benzeri kurumlarin açilmasi, devri, nakli ve kapatilmasiyla ilgili esaslari belirlemek ve denetlemek.

d) Yüksekögretim politikasinin, strateji ve amaçlarinin belirlenmesi, gelistirilmesi ve etkili bir sekilde yürütülmesi için gerekli tedbirleri almak.

e) Yüksekögretime giris sistemine iliskin usûl ve esaslarin belirlenmesinde ilgili birim, kurum ve kuruluslarla isbirligi yapmak.

f) 2547 sayili Kanun ile Bakanliga verilmis olan görevleri yerine getirmek.

g) Ülkemizin hizmete ihtiyaç duydugu alanlari belirleyerek yurtdisina yüksekögrenim görmek amaciyla gönderileceklerde aranacak nitelikler, bunlarin sayilari, burs durumlari, yurtdisindaki ögrenim asamalari, ögrenim planlari ve dönüslerinde istihdamlarinin saglanmasi ile ilgili isleri yürütmek ve koordinasyonu saglamak.

g) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.

Meslekî ve Teknik Egitim Genel Müdürlügü

MADDE 9 – (1) Meslekî ve Teknik Egitim Genel Müdürlügünün görevleri sunlardir:

a) Meslekî ve teknik egitim ve ögretim veren okul ve kurumlarin yönetimine ve ögrencilerinin egitim ve ögretimine yönelik politikalar belirlemek ve uygulamak.

b) Meslekî ve teknik egitim ve ögretim veren okul ve kurumlarin egitim ve ögretim programlarini, ders kitaplarini, egitim araç-gereçlerini hazirlamak veya hazirlatmak ve Talim ve Terbiye Kuruluna sunmak.

c) Egitim-istihdam iliskisini güçlendirecek, meslekî egitimi yayginlastiracak politika ve stratejiler gelistirmek, uygulamak ve uygulanmasini koordine etmek.

ç) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.

Din Ögretimi Genel Müdürlügü

MADDE 10 – (1) Din Ögretimi Genel Müdürlügünün görevleri sunlardir:

a) Imam-hatip liselerinin yönetimine ve ögrencilerinin egitim ve ögretimine yönelik politikalar belirlemek ve uygulamak.

b) Ilkögretim, ortaögretim ve yaygin egitim kurumlarinda din kültürü ve ahlâk egitim ve ögretimine ait programlar ile ders kitaplarini, egitim araç-gereçlerini hazirlamak veya hazirlatmak ve Talim ve Terbiye Kuruluna sunmak.

c) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.

Özel Egitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlügü

MADDE 11 – (1) Özel Egitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlügünün görevleri sunlardir:

a) Ilgili bakanliklarla isbirligi içinde, özel egitim siniflari, özel egitim okullari, rehberlik ve arastirma merkezleri, is okullari ve is egitim merkezleri ile ayni seviye ve türdeki benzeri okul ve kurumlarin yönetimine ve ögrencilerin egitim ve ögretimine yönelik politikalar belirlemek ve uygulamak.

b) Ilgili bakanliklarla isbirligi içinde, özel egitim okul ve kurumlarinin egitim ve ögretim programlarini, ders kitaplarini, egitim araç-gereçlerini hazirlamak veya hazirlatmak ve Talim ve Terbiye Kuruluna sunmak.

c) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.

Hayat Boyu Ögrenme Genel Müdürlügü

MADDE 12 – (1) Hayat Boyu Ögrenme Genel Müdürlügünün görevleri sunlardir:

a) Zorunlu egitim disinda, egitim ve ögretimi hayat boyu devam edecek sekilde yayginlastirmak amaciyla politikalar olusturmak, bunlari uygulamak, izlemek ve degerlendirmek.

b) Yaygin egitim ve ögretim ile açik ögretim hizmetlerini yürütmek.

c) Örgün egitim sistemine girmemis, herhangi bir egitim kademesinden ayrilmis veya bitirmis vatandaslara yaygin egitim yoluyla genel veya meslekî ve teknik ögretim alanlarinda egitim ve ögretim vermek.

ç) Yaygin egitim ve ögretim okul ve kurumlarinin egitim ve ögretim programlarini, ders kitaplarini, egitim araç-gereçlerini hazirlamak veya hazirlatmak ve Talim ve Terbiye Kuruluna sunmak.

d) Yaygin özel ögretim kurumlariyla ilgili hizmetleri yürütmek.

e) 5/6/1986 tarihli ve 3308 sayili Mesleki Egitim Kanununa göre aday çirak, çirak, kalfa ve ustalarin genel ve meslekî egitimlerini saglamak.

f) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.

Özel Ögretim Kurumlari Genel Müdürlügü

MADDE 13 – (1) Özel Ögretim Kurumlari Genel Müdürlügünün görevleri sunlardir:

a) Bakanligin ilgili birimleriyle isbirligi içinde, yüksekögretim disindaki her kademedeki özel ögretim kurumlarinin açilmasina izin vermek ve bunlari denetlemek.

b) 8/2/2007 tarihli ve 5580 sayili Özel Ögretim Kurumlari Kanunuyla Bakanliga verilen görevleri yerine getirmek.

c) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.

Yenilik ve Egitim Teknolojileri Genel Müdürlügü

MADDE 14 – (1) Yenilik ve Egitim Teknolojileri Genel Müdürlügünün görevleri sunlardir:

a) Egitim ve ögretimin teknoloji ile desteklenmesine yönelik isleri yürütmek.

b) Egitim ve ögretim faaliyetlerinde bilisim teknolojileri ile bilisim ürünlerinin kullanilmasina yönelik çalismalar yürütmek.

c) Merkezî sistemle yürütülen resmî ve özel yerlestirme, bitirme, karsilastirma sinavlarini planlamak, uygulamak ve degerlendirmek.

ç) Yaygin egitim ve ögretime yönelik olarak bilgi ve iletisim teknolojilerine dayali program, film ve benzeri yayinlari hazirlamak veya hazirlatmak, yayinlamak veya yayinlatmak.

d) Egitim ve ögretimde uygulanan yeni teknoloji ve gelismeleri izlemek ve degerlendirmek.

e) Egitim ve ögretimde teknolojik imkânlarin tüm yurt çapinda etkin ve yaygin biçimde kullanilmasini ve her ögrencinin bilgi teknolojilerinden yararlanmasini saglamak.

f) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.

Ögretmen Yetistirme ve Gelistirme Genel Müdürlügü

MADDE 15 – (1) Ögretmen Yetistirme ve Gelistirme Genel Müdürlügünün görevleri sunlardir:

a) Ögretmenlerin nitelikleri ve yeterliklerinin belirlenmesi ve gelistirilmesine yönelik politikalari olusturmak, bu amaçla ilgili birim, kurum ve kuruluslarla isbirligi yapmak.

b) Bakanlik ögretmenleri ile talepleri hâlinde özel ögretim kurumlari egitim personeline yönelik olarak; meslek öncesi ve meslek içi egitimi vermek veya verdirmek, gelismeleri için kurslar açmak veya açtirmak, uzmanlik programlari, seminer, sempozyum, konferans ve benzeri etkinlikler düzenlemek.

c) Ögretmenlere yönelik olarak verilecek egitime iliskin konularda inceleme ve arastirmalar yapmak.

ç) Görev alanina giren konularda kamu kurum ve kuruluslari, üniversiteler ve sivil toplum kuruluslari ile isbirligi yapmak; bunlarla ortak çalisma, arastirma, egitim programlari düzenlemek, danisma kurullari ve komisyonlar olusturmak.

d) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.

(2) Ögretmenlere verilecek meslek öncesi, meslek içi ve diger egitimlere iliskin usûl ve esaslar yönetmelikle belirlenir.

Avrupa Birligi ve Dis Iliskiler Genel Müdürlügü

MADDE 16 – (1) Avrupa Birligi ve Dis Iliskiler Genel Müdürlügünün görevleri sunlardir:

a) Bakanligin Avrupa Birligi ve diger uluslararasi kuruluslarla ilgili isbirligi çalismalari ile ilgili mevzuat çerçevesinde ikili anlasmalara iliskin is ve islemleri yürütmek.

b) Bakanligin diger birimleri tarafindan yürütülen ve uluslararasi isbirligine dayanan projelerin koordinasyonunu saglamak.

c) 16/12/1960 tarihli ve 168 sayili Yabanci Memleketlerde Türk Asilli ve Yabanci Uyruklu Ögretmenlere Sosyal Yardim Yapilmasi Hakkinda Kanunla Bakanliga verilen görevleri yerine getirmek.

ç) Yabanci hükümet ve kuruluslardan saglanan veya ülkemiz tarafindan yabancilara verilen burslarla, kendi hesabina ögrenim yapmak üzere ülkemize gelen yabanci uyruklu ögrencilere iliskin görev ve hizmetleri yerine getirmek.

d) Yurtdisinda bulunan vatandaslarimizin ve çocuklarinin; öncelikle millî ve kültürel kimliklerini koruyucu, yasadiklari toplumla uyum içinde olmalarini saglayici ve egitim düzeylerini yükseltici önlemler almak, bulunduklari ülkenin egitim imkânlarindan verimli bir sekilde yararlanmalari bakimindan gerekli egitim ve ögretim hizmetlerini yürütmek, yurda dönüslerinde egitim sistemimize uyumlarini saglamak amaciyla gerekli tedbirleri almak.

e) Egitim ve ögretim alaninda ülkemizle dil, tarih veya kültür birligi bulunan ülke ve topluluklar ile diger ülkelerle isbirligine yönelik isleri yürütmek.

f) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.

Rehberlik ve Denetim Baskanligi

MADDE 17 – (1) Rehberlik ve Denetim Baskanliginin görevleri sunlardir:

a) Bakanligin görev alanina giren konularda Bakanlik personeline, Bakanlik okul ve kurumlarina, özel ögretim kurumlarina ve gerçek ve tüzel kisilere rehberlik etmek.

b) Bakanligin görev alanina giren konularda faaliyet gösteren kamu kurum ve kuruluslari, gerçek ve tüzel kisiler ile gönüllü kuruluslara, faaliyetlerinde yol gösterecek plan ve programlar olusturmak ve rehberlik etmek.

c) Bakanlik tarafindan veya Bakanligin denetiminde sunulan hizmetlerin kontrol ve denetimini ilgili birimlerle isbirligi içinde yapmak, süreç ve sonuçlarini mevzuata, önceden belirlenmis amaç ve hedeflere, performans ölçütlerine ve kalite standartlarina göre analiz etmek, karsilastirmak ve ölçmek, kanitlara dayali olarak degerlendirmek, elde edilen sonuçlari rapor hâline getirerek ilgili birimlere ve kisilere iletmek.

ç) Bakanlik teskilati ile Bakanligin denetimi altindaki her türlü kurulusun faaliyet ve islemlerine iliskin olarak, usûlsüzlükleri önleyici, egitici ve rehberlik yaklasimini ön plana çikaran bir anlayisla, Bakanligin görev ve yetkileri çerçevesinde denetim, inceleme ve sorusturmalar yapmak.

d) Bakanlik teskilati ile personelinin idarî, malî ve hukukî islemleri hakkinda denetim, inceleme ve sorusturma yapmak.

e) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.

(2) Denetime tâbi olan gerçek ve tüzel kisiler, gizli dahi olsa bütün belge, defter ve bilgileri talep edildigi takdirde ibraz etmek, para ve para hükmündeki evraki ve ayniyati ilk talep hâlinde göstermek, sayilmasina ve incelenmesine yardimci olmak zorundadir. Millî Egitim Denetçileri, görevleri sirasinda kamu kurum ve kuruluslari ve kamuya yararli dernekler ile gerçek ve tüzel kisilerden gerekli yardim, bilgi, evrak, kayit ve belgeleri istemeye yetkili olup kanunî engel bulunmadikça bu talebin yerine getirilmesi zorunludur.

Strateji Gelistirme Baskanligi

MADDE 18 – (1) Strateji Gelistirme Baskanliginin görevleri sunlardir:

a) 5018 sayili Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile 22/12/2005 tarihli ve 5436 sayili Kanunun 15 inci maddesi ve diger mevzuatla strateji gelistirme ve malî hizmetler birimlerine verilen görevleri yapmak.

b) Bakanlik hizmet birimleri, tasra teskilati ile okul ve kurumlar için performans ölçütlerinin olusturulmasina yönelik çalismalar yapmak.

c) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.

Hukuk Müsavirligi

MADDE 19 – (1) Hukuk Müsavirliginin görevleri sunlardir:

a) Bakanligin taraf oldugu adlî ve idarî davalarda, tahkim yargilamasinda ve icra islemlerinde Bakanligi temsil etmek, dava ve icra islemlerini takip etmek, anlasmazliklari önleyici hukukî tedbirleri zamaninda almak.

b) Bakanlik hizmet ve faaliyetleriyle ilgili olarak diger kamu kurum ve kuruluslari tarafindan hazirlanan mevzuat taslaklarini, Bakanlik birimleri tarafindan düzenlenecek her türlü mevzuat, sözlesme ve sartname taslaklarini, Bakanlik ile üçüncü kisiler arasinda çikan her türlü uyusmazliga iliskin isleri ve Bakanlik birimlerince sorulacak diger isleri inceleyip hukukî mütalaasini bildirmek.

c) Bakanlikça hizmet satin alma yoluyla temsil ettirilecek dava ve icra takiplerini izlemek, koordine etmek ve denetlemek.

ç) Bakanligin amaçlarini daha iyi gerçeklestirmek, mevzuata, plan ve programa uygun çalismalarini temin etmek amaciyla gerekli hukukî teklifleri hazirlayip Bakana sunmak.

d) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.

(2) Birinci fikrada belirtilen her türlü dava ve takip isleri ile diger görevler, Bakanligin Hukuk Müsavirleri ve Avukatlari araciligiyla yerine getirilir. Gerekli hâllerde dava ve takip isleri Hazine Avukatlari araciligiyla veya ihtiyaç duyulmasi hâlinde Bakanlikça belirlenecek usûl ve esaslar çerçevesinde 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayili Kamu Ihale Kanununun 22 nci maddesinde öngörülen dogrudan temin usûlü ile avukatlar veya avukatlik ortakliklari ile yapilacak avukatlik sözlesmeleri yoluyla yürütülür.

(3) Davalarda temsil yetkisi bulunan Hukuk Müsavirleri ve Avukatlarin bir listesi Bakanlikça ilgili Cumhuriyet bassavciligi ve bölge idare mahkemesi baskanliklarina verilir. Bu listelerin birer nüshasi, Cumhuriyet bassavciligi tarafindan adlî yargi çevresinde, bölge idare mahkemesi tarafindan idarî yargi çevresinde bulunan mahkemelere gönderilir. Yüksek mahkemeler ve bölge adliye mahkemesindeki durusmalarda temsil yetkisini kullanacaklarin isimleri ilgili mahkemelerin bassavciliklarina veya baskanliklarina bildirilir. Listede isimleri yer alan Hukuk Müsavirleri ve Avukatlar, baroya kayit ve vekâletname ibrazi gerekmeksizin temsil yetkilerini kullanirlar. Temsil yetkisi sona erenlerin isimleri anilan mercilere derhal bildirilir.

(4) Bakanlik lehine sonuçlanan dava ve icra takipleri nedeniyle hükme baglanarak karsi taraftan tahsil edilen vekâlet ücretlerinin Avukatlara dagitimi hakkinda, 2/2/1929 tarihli ve 1389 sayili Devlet Davalarini Intaç Eden Avukat ve Saireye Verilecek Ücreti Vekâlet Hakkinda Kanun hükümleri kiyas yoluyla uygulanir.

Insan Kaynaklari Genel Müdürlügü

MADDE 20 – (1) Insan Kaynaklari Genel Müdürlügünün görevleri sunlardir:

a) Bakanligin insan gücü politikasi ve planlamasi ile insan kaynaklari sisteminin gelistirilmesi konusunda çalismalar yapmak ve tekliflerde bulunmak.

b) Bakanlik personelinin atama, nakil, terfi, emeklilik ve benzeri özlük islemlerini yürütmek.

c) Bakanligin ögretmenler disindaki personeli için egitim planini hazirlamak, uygulamak ve degerlendirmek.

ç) Egitim faaliyetleri ile ilgili dokümantasyon, yayim ve arsiv hizmetlerini yürütmek.

d) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.

MEMUR-SEN
KONFEDERASYONU
EĞİTİMCİLER BİRLİĞİ
SENDİKASI
Zübeyde Hanım Mahallesi Sebze Bahçeleri Caddesi No:86
Altındağ - Ankara / TÜRKİYE
Tel : 0.312 231 23 06 Faks : 0.312 230 65 28
ebs@ebs.org.tr
Copyright © Eğitim Bir Sen