Ögretmenler, ögrenme ortamlarini yetersiz buluyor. Egitim-Bir-Sen Stratejik Arastirmalar Merkezi’nin (EBSAM) gerçeklestirdigi “Ögrenme Ortamlarinin Degerlendirilmesi” konulu anket çalismasina göre, ögretmenlerin yüzde 27.4’ü ögrenme ortamlarinin kesinlikle yetersiz oldugunu, yüzde 26.1’i yetersiz oldugunu düsüyor.
Basta ögrenciler, ögretmenler ve veliler olmak üzere egitim camiasini yakindan ilgilendiren “Ögrenme Ortamlari” arastirmasina katilan ögretmenlerin yüzde 65.6’si ilkögretimde, yüzde 34.4’ü ortaögretimde görev yapiyor.
Anket çalismasina 78 ilden bin 918 ögretmen katildi. Ögretmenlerin yüzde 27.1’i okullarindaki egitim araç-gereçlerinin kesinlikle yetersiz oldugunu, yüzde 25.3’ü yetersiz oldugunu, yüzde 30.9’u kismen yeterli oldugunu, yüzde 12’si yeterli oldugunu ve yüzde 4.7’si kesinlikle yeterli oldugunu ifade ediyor.
Ögretmenlerin yüzde 27.5’i okullarinin ve siniflarinin fiziksel sartlarinin kesinlikle yetersiz oldugunu, yüzde 24.9’u yetersiz oldugunu, yüzde 27.8’i kismen yeterli oldugunu, yüzde 14.8’i yeterli oldugunu, yüzde 5’i ise kesinlikle yeterli oldugunu düsündüklerini belirtiyor.
Arastirmaya katilan ögretmenlerin yüzde 77.7’si okullarinin çok amaçli salon ve spor tesislerinin yetersiz ve kesinlikle yetersiz oldugunu, yüzde 12.1’i kismen yeterli oldugunu, yüzde 10.2’si ise yeterli ve kesinlikle yeterli oldugunu dile getiriyor.
Ögretmenlerin yüzde 34.6’si okullarindaki laboratuarlarin kesinlikle yetersiz oldugunu, yüzde 24’ü yetersiz oldugunu, yüzde 25.5’i kismen yeterli oldugunu, yüzde 11.5’i yeterli oldugunu, yüzde 4.4’ü ise kesinlikle yeterli oldugunu kaydediyor.
Yüzde 32.5’i okullarindaki kantinin kesinlikle yetersiz oldugunu, yüzde 20.6’si yetersiz oldugunu, yüzde 23.4’ü kismen yeterli oldugunu, yüzde 18’i yeterli oldugunu, yüzde 5.5’i ise kesinlikle yeterli oldugunu düsünen ögretmenlerin yüzde 33.7’si okullarindaki kütüphanenin kesinlikle yetersiz olduguna, yüzde 24’ü yetersiz olduguna, yüzde 24.4’ü kismen yeterli olduguna, yüzde 12.9’u yeterli olduguna ve yüzde 5’i kesinlikle yeterli olduguna inaniyor. Okullarindaki kütüphanenin yetersiz ve kesinlikle yetersiz oldugunu düsünen ögretmenlerin orani 57.7.
Ögrenme ortamlarinin ögretmenlerin yetersiz ve kesinlikle yetersiz olarak düsündükleri oranlar bakimindan siralandiginda; çok amaçli salon ve spor tesisleri yüzde 77.7, laboratuarlar yüzde 58.6, kütüphane yüzde 57.7, kantin yüzde 53.1, okulun ve siniflarin fiziksel sartlari yüzde 52.4, egitim araç-gereçleri yüzde 52.4 olarak görülüyor.
Arastirmaya katilan ilkögretim ögretmenlerinin yüzde 55.6’si ögrenme ortamlarinin yetersiz ve kesinlikle yetersiz oldugunu; ortaögretim ögretmenlerinin yüzde 49.5’i yetersiz ve kesinlikle yetersiz oldugunu söylüyor.
Ilkögretim ögretmenlerinin yüzde 82.5’i okullarinin çok amaçli salon ve spor tesislerinin yetersiz ve kesinlikle yetersiz oldugunu, ortaögretim ögretmenlerinin ise yüzde 68.5’i yetersiz ve kesinlikle yetersiz oldugunu düsünüyor.