Haber
2009-04-20 07:19:06
Ögretmenlere Göre Yabanci Dil Ögretimi Yetersiz

Egitim-Bir-Sen Stratejik Arastirmalar Merkezi (EBSAM), Yabanci Dil Ögretim Programlarinin Etkinligi Arastirmasi ile ögretmenlerin, okullarda ögretilen yabanci dilin ne kadar yeterli oldugu yönündeki düsüncelerini ortaya çikardi.

 

22 ilde yüz yüze anket teknigi ile 318 ortaögretim ögretmeniyle yapilan arastirmaya göre, liselerde okutulan yabanci dil kesinlikle yetersiz.

 

Arastirmaya katilanlarin yüzde 45.3’ü Ingilizce ögretmeni, yüzde 42.5’i brans ögretmeni, yüzde 8.5’i sinif ögretmeni, yüzde 3.8’i ise diger ögretmenlerden olusuyor.

Arastirmaya göre, ögretmenlerin yüzde 73.6’si, mevcut yabanci dil ögretim programlarini yetersiz ve kesinlikle yetersiz oldugunu düsünürken, yüzde 20.8’i kismen yeterli buluyor. Ögretmenlerin sadece yüzde 5.6’lik kismi, okutulan yabanci dil dersini yeterli olarak görüyor.


Liselerdeki Ingilizce ögretmenlerinin ise yüzde 68’i gibi büyük bir kismi, mevcut yabanci dil ögretim programlarinin yetersiz olduguna inaniyor.

 

Ankete katilan ögretmenlerin yüzde 85.2’si ise, lisede okutulan yabanci dil ögretiminin yüksekögretime gidecek gençler için yetersiz oldugunu ifade ederken, ögretmenlerin yüzde 11’i “kismen yeterli” olarak görüyor. Ögretmenlerin sadece yüzde 3.8’i, lisede okutulan yabanci dil dersinin yüksekögretime gidecek gençler için yeterli oldugu görüsünde.

 

Ingilizce ögretmenlerinin ise yüzde 82.7’si, yabanci dil ögretiminin yüksekögretim için yetersiz oldugunu belirtiyor.

 

Yabanci Dil Için Materyal Eksik

Arastirmaya göre, ögretmenlerin yüzde 75.8’i, yabanci dil ögretimi için gerekli olan materyal, araç ve gereçlerin yetersiz oldugunu düsünürken, yüzde 17.9’u kismen yeterli oldugunu, yüzde 6.3’ü ise yeterli oldugunu ifade ediyor.

Ingilizce ögretmenlerinin yüzde 73.6’si ise, yabanci dil ögretimi için gerekli olan materyal, araç ve gereçlerin yetersiz ve kesinlikle yetersiz oldugunu kaydediyor.

 

Yabanci Dil, Okul Öncesi’nden Baslatilmalidir

Ingilizce ögretmenlerinin yüzde 81.9’u ile diger alan ögretmenlerinin yüzde 54’ü, yabanci dil ögretiminin okul öncesinden baslanarak ve daha yogun bir sekilde verilmesi gerektigini dile getiriyor. Ögretmenlerin yüzde 13.2’si ise, yabanci dil dersinin ortaögretimden itibaren verilmesi gerektigini, yüzde 9.7’si mevcut durumun yeterli oldugunu, yüzde 1.6’si üniversiteden itibaren verilmesi gerektigini, yüzde 8.8’i ise okuldaki ögretimin disinda kurs sistemi uygulanarak verilmesi gerektigini söylüyor.

 

Müfredat Gözden Geçirilmeli, Ders Saatleri Arttirilmalidir

Arastirmaya katilan ögretmenlerin yabanci dil ögretim programlari hakkindaki istek ve önerileri ise söyle:

“Materyal ve araç-gereç eksikligi giderilmeli, dil laboratuarlari kurulmali, gramer agirlikli degil de, güncel hayata uygun pratik konusma dili ögretilmeli, müfredat agir, yeniden gözden geçirilmeli, hazirlik siniflari olusturulmali, ders saatleri arttirilmali, pratik yapabilme imkâni saglanmali ve buna agirlik verilmeli, yabanci dilin önemi benimsetilmeli, kalabalik siniflar azaltilmali, hizmetiçi egitimler yogun olarak verilmeli, yabanci dil ögretimi küçük yaslarda verilmeli, mevcut kitaplardaki konular çok daginik, buna çekidüzen verilmeli.”

 

 YDÖP Anket Sonuçlari

 

MEMUR-SEN
KONFEDERASYONU
EĞİTİMCİLER BİRLİĞİ
SENDİKASI
Zübeyde Hanım Mahallesi Sebze Bahçeleri Caddesi No:86
Altındağ - Ankara / TÜRKİYE
Tel : 0.312 231 23 06 Faks : 0.312 230 65 28
ebs@ebs.org.tr
Copyright © Eğitim Bir Sen