Haber
2012-02-09 06:29:30
Okul-Aile Birligi Yönetmeligi Okullarin Mali Problemleri Ile Ilgili Tartismalari Bitirmekten Uzaktir

Milli Egitim Bakanligi Okul-Aile Birligi Yönetmeligi 09/02/2012 tarihli ve 28199 sayili Resmî Gazete’de yayimlanmistir. Söz konusu Yönetmelik, olumlu bazi düzenlemeleri olmakla birlikte beklentilerin tamamini karsilamaktan uzak olup okullarin mali problemleri ile ilgili tartismalari bitirmeyecektir.

1-2005 tarihli (eski) Yönetmeligin “kapsam” baslikli 2’nci maddesindyae ve tanimlar” baslikli 4’üncü maddesinde “açik alan ve salon” kavramlarina yer verilerek bu tür yerlerin de Yönetmelik kapsaminda isletilmesi/islettirilmesi söz konusu idi. 2012 tarihli (yeni) Yönetmelikte gerek “kapsam” gerek “tanimlar” maddesinde açik alan ve salonlara yer verilmemis olup, bu suretle bu nitelikteki yerler üzerinde Okul-Aile Birliklerinin tasarrufu kaldirilmistir. Ayrica, 2005 tarihli (eski) Yönetmelikte “ögrenci” kavrami tanimi yer almazken 2012 tarihli (yeni) Yönetmelikte “ögrenci” kavrami tanimina yer verilmistir.

(Okullarin açik alanlarinin ve spor salonlarinin Okul-Aile Birliklerinin tasarrufundan çikarilarak, otopark olarak kullanilmasi için kiralanmasi gibi yöntemlerle amaci disinda kullanilmasinin önüne geçilmesi yerinde ve faydali bir yaklasimdir. Bu sayede bugüne degin otopark olarak kullanilan okul bahçeleri gibi mekânlar ve kapali/açik spor salonlar, öncelikle ögrencilerin, ögretmenlerin, velilerin ve çevre sakinlerinin spor yapabilecegi, dinlenebilecegi, çesitli kültürel ve sosyal faaliyetlerin yürütülebilecegi alanlar olarak kullanilabilecektir. Bu açidan düzenleme olumludur.

Ancak, Okul-Aile Birliklerinin tasarrufundan çikartilan bu tür yerlerin amaci disinda kullanilmasinin önüne geçilmesi amaciyla tamamen ticari olmayan faaliyetlere özgülenmesi, okul haricinde baska bir birim veya merciin tasarrufuna birakilmamasi ve amaci disinda kullanimini engelleyecek bir düzenlemenin bu Yönetmelik kapsaminda yapilmasi yerinde olurdu.)

2-Okul-Aile Birligi’nin görev ve yetkileri yeniden düzenlenmistir. Bu dogrultuda;

a-Eski Yönetmelikte egitim ve ögretim faaliyetleri disindaki zamanlarda okulun derslik, spor salonu, kütüphane, laboratuvar ve atölyeleri gibi egitim ortamlarinin degerlendirilmesinde kamu yararinin gözetilmesi esas iken yeni Yönetmelikte bu esas kaldirilmistir.

(Okula ait mekânlardan faydalanilmasinda kamu yararinin öncelikle gözetilmesi gerektigi ilkesinin kaldirilmis olmasinin gerekçesine vakif olamadigimiz gibi kamu yarari ilkesini geri plana atan bir yaklasimi tasvip etmiyoruz. Okulun her seyden önce bir egitim-ögretim mekâni oldugu cihetle, öncelikle bu amaç için kullanilmasi, amaci disinda kullaniminin gerekli görüldügü hallerde ise salt kamu yararinin gözetilmesi gerektigi kanaatindeyiz.)

b-Yeni Yönetmelik ile temizlik elemani, güvenlik görevlisi gibi hizmet satin alinmasindan dogan hizmetlere iliskin sosyal güvenlik primi, vergi ve benzeri ödemelerin yapilmasini saglamak artik Okul-Aile Birligi’nin görevidir.

(Okul müdürlerinin, hizmet alimi yoluyla okullarda istihdam edilen yardimci hizmet elemanlarinin sosyal güvenlik prim ödemeleri nedeniyle haklarinda SGK tarafindan sorusturma yürütülerek idari para cezalarina çarptirildigi dikkate alindiginda okul müdürlerinin bu türden bir sorumluluktan kurtarilmis olmalari yerindedir. Ancak, özellikle kantin vb yerlerin kiralanmasi, bagis gibi yollarla elde edilen gelirlerin, okulun asgari ve zorunlu ihtiyaçlarini dahi karsilamadigi yerlerde kendilerine bu türden sorumluluklar yüklenen okul-aile birliklerinin yönetimine kimlerin talip olacagi sorusu cevap beklemektedir. Bu sartlar altinda birlik yönetimine aday kimse bulmakta sorun yasanacak, bunun sikintisini ise herkesten çok okul idarecileri çekecektir.

Daha önemlisi, Milli Egitim Bakanligi’ni okullara bütçeden ödenek aktarmadigi, okullarin asgari ve zorunlu mal ve hizmet alimlarini, kira gelirleri ve bagislarla karsilamaya çalistigi bir ortamda, bu türden gelirlerin yeterli olmadigi okullarda sorun yine okul idarecilerince çözülmek zorunda kalinacaktir. Yapilmasi gereken mal ve hizmet alimlarini ve bu alimlardan dogan sorumlulugu birinden alip bir digerine vermek yerine okullara en azindan asgari ve zorunlu ihtiyaçlarini temin edebilmeleri için Bakanlikça ödenecek aktarilmasidir.)

3-Üyeligin kapsami genisletilerek, okul yöneticileri, ögretmenler ve velilere ilaveten on sekiz yasini geçmis kursiyer, çiraklik, kalfalik ve ustalik egitimine devam eden kisiler ile okul yaptirarak Bakanliga bagista bulunan hayirseverler de yaptirdiklari okulda, birligin tabii üyesi sayilmistir.

Ancak yeni Yönetmelik ile ayni okulda basarili olarak görev yapmis okul müdürü, müdür yardimcisi, ögretmenler ile okula katki saglayan hayirsever ve mezunlara birlik yönetim kurulu karari ile birlik onur üyeligi verilebilecegi hükmü kaldirilmistir.

4-Yeni Yönetmelik ile eski Yönetmelikten farkli olarak genel kurul toplantilarinin yeri, zamani ve gündemi en az on bes gün önceden üyelere elden yazili olarak bildirilecegi ayrica okulun internet sayfasinda duyurulacagi hükmü getirilmistir. Eski Yönetmelikte oldugu gibi okul ilan panosu araciligiyla da duyuru yapilacaktir.

Eski Yönetmelikte yer almayan “olaganüstü genel kurul” çagri, toplanti ve karar usulü yeni Yönetmelik ile düzenlenmistir. Buna göre; olaganüstü genel kurul; yönetim kurulu, okul müdürü ve 14 üncü maddenin besinci fikrasinda yazili hâllerde denetleme kurulunun çagrisi veya birlik üyelerinin %10’unun yazili basvurusu üzerine okul müdürünün çagrisi ile yapilir. Toplanti yeter sayisi, yönetim ve denetleme kurullarinin asil ve yedek üye sayisinin dört katindan; ögrenci mevcudu yüzün altinda olan okullarda ise yönetim ve denetleme kurullarinin asil ve yedek üye sayisinin iki katindan az olamaz. Olaganüstü genel kurul toplantisinin yeri, zamani ve gündemi en az on bes gün önceden üyelere elden yazili olarak bildirilir, okul ilan panosu ile okulun internet sayfasinda duyurulur. Gündeme baglilik ilkesi geçerlidir. Kararlar katilanlarin çogunlugu ile alinir.

5-Eski Yönetmelikte genel kurul toplantilarinda bir divan baskani ve iki yazman seçilirken yeni Yönetmelikte divan baskani ile bir kâtip yeterli görülmüstür.

6-Genel Kurulun yönetim ve denetleme kuruluna üye seçimine dair görevleri degistirilmistir. Buna göre Genel Kurul;

a-Yönetim kuruluna anne veya baba olan veliler ile istemeleri halinde okul yaptirarak Bakanliga bagista bulunan hayirseverler arasindan bes asil, bes yedek üyeyi açik oylamayla seçmek,

b-Denetleme kuruluna ögretmenler kurulunca seçilen iki asil, iki yedek ögretmen disinda, veliler arasindan bir asil, bir yedek üyeyi açik oylamayla seçmek,

Görevlerini ifa edecektir.

Yine eski Yönetmelikte yer almayan okul-aile birligi hesaplarinin ibra edilmemesi halinde izlenecek usul yeni Yönetmelik ile düzenlenmistir. Buna göre; Genel kurulda hesaplar ibra edilmediginde diger gündem maddelerinin görüsülmesine devam edilir. Divan, ibra edilmeyen muhasebe evraklarini tutanak altina alarak seçilen yeni yönetim ve denetleme kuruluna teslim eder. Bu durum, yeni yönetim kurulu ve okul yönetimi tarafindan il/ilçe millî egitim müdürlügüne resmî yaziyla bildirilir.

7-Yönetim Kurulu’nun yapisi ve olusumu degistirilmistir. Buna göre; Yönetim kurulu, sadece anne veya baba olan veliler ile istemeleri halinde okul yaptirarak Bakanliga bagista bulunan hayirseverler arasindan seçilen bes üyeden olusacaktir. 2005 tarihli (eski) Yönetmelikte yer alan Okul müdürünün ve müdür yardimcilari ile ögretmenler arasindan seçilecek birer üyenin dogal Yönetim Kurulu üyesi olmasi hükmü yürürlükten kalkmistir.

Yönetim kurulu baskan ve üyelerinin en fazla seçilebilecekleri dönem dört dönemden üç döneme indirilmistir.

Mahkûmiyetleri nedeni ile yönetim kurulu üyesi olamayacaklarin kapsami genisletilmistir.

(Okul yaptirarak Bakanliga bagista bulunan hayirseverlerin okul-aile birligi yönetiminde yer almalari, okul yaptirimini ve hayirseverligi tesvik ve de söz konusu kisileri onore etmek anlaminda yerinde olsa da okul-aile birligi yönetiminde çogunlugun ögrenci velilerine verilmesi, hayirseverligin yönetim kurulu kararlarini etkileyecek sekilde çogunluga sahip olmamalarini saglayacak bir düzenleme yapilmalidir. Zira geçmis dönemlerde bazi hayirsever bagis sahiplerinin okul-aile birligi üzerinde baski kurarak mal ve hizmet alimlarini kendilerinin veya çevrelerinin çikarlari dogrultusunda karara baglatmaya tesebbüs ettikleri vakidir.)

8-Yeni Yönetmelik ile Yönetim Kurulu’nun toplanti ve karar nisabi degistirilmistir. Buna göre; Egitim ve ögretim yili içinde en az dört üyenin katilimi ile ayda bir toplanir ve karar yeter sayisi üçtür.

9-Eski Yönetmelikte “Denetim Kurulu” olarak ifade edilen kurul, yeni Yönetmelik ile “Denetleme Kurulu” adini almis, üye yapisi degistirilmistir. Buna göre; Denetleme kurulu, genel kurulca seçilen bir veli ve ögretmenler kurulunca seçilen iki ögretmen olmak üzere üç asil ve üç yedek üyeden olusacaktir.

Denetleme kurulu baskan ve üyelerinin en fazla seçilebilecekleri dönem dört dönemden üç döneme indirilmistir.

Denetleme Kurulu’nun, yaptigi denetimler sonucu, yönetim kurulunun Yönetmeligin 6’nci maddesinde sayilan birligin görev ve yetkilerine aykiri faaliyetlerini tespit etmesi hâlinde genel kurulu olaganüstü toplantiya çagirabilecegi hükmü getirilmistir.

Mahkûmiyetleri nedeni ile denetleme kurulu üyesi olamayacaklarin kapsami genisletilmistir.

10-Okul-Aile Birliklerinin gelirleri yeniden tanimlanmistir. Buna göre birligin gelirleri;  Ayni, nakdî, sartli/sartsiz bagis ve yardimlardan, Okullarin bünyesindeki kantin ve benzeri yerlerin islettirilmesi, gerektiginde isletilmesinden elde edilen gelirlerinden, Kamu kurum ve kuruluslari, özel hukuk tüzel kisilikleri ve gerçek kisilerin, örgün ve yaygin egitim kurumlari bünyesinde egitim ve ögretimin yapildigi saatler disinda gerçeklestirecekleri sosyal, kültürel, sportif, kurs, proje, sinav, toplanti, kampanya ve benzeri gelir getirici etkinliklerinden saglanan gelirlerden ve diger gelirlerden olusur. Burada eski Yönetmelikten farkli olarak sartli ve sartsiz bagis kavrami getirilmis; okulun açik alan ve spor salonu gibi salonlarindan saglanan gelirler yeni Yönetmelikte sayilmamistir. Yukarida da ifade edildigi gibi okulun açik alan ve spor salonu gibi salonlari üzerindeki Birligin tasarruf yetkisi kaldirilmistir.

11-Birliklerin okul kayit döneminde bagis ve yardim toplayamayacagi hükmü getirilerek 2011/40 sayili Bakanlik Genelgesi bir anlamda Yönetmelik hükmü haline getirilmistir.

12-Bagislarin kabulü ve kayit altina alinmasi konusunda “gelirlerin kabulü” baslikli 16’nci madde kapsaminda ayrintili hükümler getirilmistir.

13-Elde edilen gelirlerin dagilimi konusunda eski Yönetmelik ile hemen hemen ayni hükümlere yer verilmis; buna ilaveten; kira süresinin sona ermesi veya sözlesmenin feshinden sonra tasinmazin tahliye edilmemesi durumunda, tahsil edilen cezanin, sözlesmenin feshi hâlinde tahsil edilen cari yil/ay kira bedeli tutarindaki tazminatin ve kisa süreli kullanim bedellerinin %3’ü Hazineye arz bedeli olarak ödendikten sonra kalan tutar birinci fikraya göre dagitilacagi; arz bedelinin ödenmesinin takibinden okul müdürü ve birlik yönetim kurulu baskani sorumlu olacagi; süresinde ödenmeyen arz bedelleri hakkinda 6183 sayili Amme Alacaklarinin Tahsil Usulü Hakkinda Kanunun 51’inci maddesi geregince belirlenen gecikme zammi ile birlikte tahsil edilecegi hükümleri getirilmistir.

Yine Il/ilçe millî egitim müdürlükleri hesaplarina yatirilan paralarin, il/ilçe millî egitim müdürlüklerinin egitim-ögretimle ilgili gerekli ihtiyaçlarinda kullanilabilecegi hükmü kaldirilmistir.

14-Gelirlerin harcanmasi usulünde eski Yönetmelikte var olan hükümlere ilaveten; Okul için gerekli ihtiyaç ve harcamalar için okul yönetiminden yazili talep alinacagi; mal ve hizmet alimlarinin birlik yönetim kurulu üyeleri veya uzmanlik gerektiren islerde okul aile birligi üyelerinden olusan en az üç kisilik bir komisyon marifetiyle yapilacagi hükmü getirilmistir.

Birligin banka hesabindaki paralarinin çekilmesinde, birlik baskani ve muhasip üyenin müsterek imzasiyla yeterli olacak; artik yönetim kurulu üyesi olmayan okul müdürünün imzasi aranmayacaktir.

Yine alinan tasinirlar/demirbaslar/tüketim malzemelerinin Tasinir Mal Yönetmeligi hükümlerine göre okul adina kaydedilerek tasinir islem fisinin bir örnegi harcama belgesine eklenecegi ve Birligin gelirlerinin elde edilmesinde ve harcanmasinda görevli ve yetkili olanlar; kaynaklarin okul ihtiyaçlarina yönelik etkili, verimli ve ilgili mevzuata uygun olarak kullanilmasindan sorumlu olacagi gibi 5018 sayili Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve ikincil mevzuati paralelinde hükümler getirilmistir.

Birlik baskani elde edilen gelirler, alinan bagislar ve yönetim kurulu kararlariyla yapilan harcamalara iliskin bilgileri okul müdürüne her ayin sonunda yazili olarak bildirecektir.

Birlik baskaninin yönetim kurulu karariyla yapilan harcamalara iliskin bilgileri okul müdürüne her ayin sonunda yazili bildirimde bulunmasi durumu harcama yapildiktan sonraki bir süreçte gerçeklestigi için Yönetim Kurulu üyesi olmayan okul müdürünün harcamalara dair bir tasarrufu bulunmamaktadir.  Bu baglamda Yönetmeligin “Okul müdürünün sorumlulugu” baslikli 27’nci maddesi ile okul müdürleri Birligin yaptigi is ve islemlerin ilgili mevzuata uygunlugunu denetleme islemi ile birlikte yapilan islerde usulsüzlük veya uygunsuzluk görmesi durumunda öncelikle birlik baskanini yazili olarak uyarmakla görevli olup usulsüzlügün ve uygunsuzlugun devam etmesi halinde de il/ilçe milli egitim müdürlügüne durumu bildirmekle yükümlüdür.

(Okul-aile birligi gelirlerinin genel veya özel bütçe kapsaminda olmadigi, birliklerin kamu kaynagi kullanmadigi dikkate alindiginda demirbas kaydi ve sorumluluk gibi konularda özel hukuk hükümlerine tabi olmasi gereken birlik yetkililerinin/görevlilerinin 5018 sayili Kanun’a tabi kamu görevlileri gibi telakki edilmesi sorunlu bir yaklasimdir.)

15-Kiralama is ve islemlerinde kullanilacak olan muhammen bedel konusundaki düzenlemeler “Muhammen bedel tespit komisyonu ve bedel tespiti” baslikli müstakil 19’uncu maddede düzenlenmistir. Buna göre; kantin ve benzeri yerlerin muhammen bedelinin tespiti, valilik/kaymakamlikça görevlendirilecek il/ilçe millî egitim müdür yardimcisi/sube müdürü baskanliginda okul müdürü/müdür yardimcisi, birlik baskani, defterdarlik/mal müdürlügü temsilcisi, gerekli görülmesi halinde ilgili özel idare müdürlügü temsilcisi ile il ve ilçelerde ilgili meslek odasinin temsilcisinin katilimiyla olusacak “muhammen bedel tespit komisyonu” araciligiyla yürütülecektir.

16-Kiralama usul ve islemleri konusunda kantin ve benzeri yerlerin kiraya verilmesinde, egitim ve ögretimin aksatilmamasinin esas oldugu hükmü getirilmistir. Söz konusu yerlerin birlik tarafindan kiraya verilmesi, 2886 sayili Devlet Ihale Kanunu’nun 51’inci maddesinin birinci fikrasinin (g) bendinde düzenlenen pazarlik usulü ile yapilacaktir.

17-Yine kiralama konusunda 20’nci madde altinda ayrintili düzenlemeler getirilmistir. Buna göre; Kantin kiralama ihalelerine katilacak kisiler; ilgili esnaf odasindan adina kayitli okul kantin isletmesi olmadigina ve ihalelerden yasaklama karari bulunmadigina dair aldigi belgeyi ibraz edeceklerdir.

Kantinlerde, alanlarinda ustalik belgesi, isyeri açma belgesi, kalfalik belgesi, mesleki ve teknik egitim diplomasi ve kurs bitirme belgelerinden en az birine sahip ve egitim ve ögretim ortamina ve ögrenci psikolojisine uyum saglayabilecek kisiler istihdam edilebilecek; istihdam edilen kisilerden ilgili mevzuatinda belirtilen sürelerde portör muayenesi, adli sicil ve arsiv kaydi ve benzeri evraklar istenecektir.

Her yil kantin isletmecisi faaliyet belgesi ile isletmecinin yaninda çalisanlarin adli sicil ve arsiv kayitlari yenilenir ve birlik yönetimine teslim edecektir.

Okul Servis Araçlari Hizmet Yönetmeliginin 7’nci maddesi çerçevesinde; okul servis araçlarinin kiralanmasi her yil okul-aile birligi yönetim kurulu baskaninin baskanliginda, okul-aile birligi yönetim kurulunca belirlenecek bir temsilci, okul-aile birligi yönetim kurulunca çocugu servisle tasinan veliler arasindan tespit edilecek dört veli, varsa okul egitim vakfi yönetim kurulunca belirlenecek bir temsilcinin katilimlariyla olusturulacak komisyon tarafindan yapilacaktir.

Mahkûmiyetleri nedeni ile kiralama ihalelerine katilamayacaklarin kapsami genisletilmistir.

18-Kira sözlesmesinin sekli, Yönetmelik ekinde yer alan tip sözlesme ile belirlenmis olup eski Yönetmelikte yer almayan sözlesmenin taraflari ve yükümlülükleri ile sözlesmenin feshi ve sonuçlari iki ayri madde halinde düzenlenmistir.

Eski Yönetmelik eki (eski) tip sözlesmenin “sözlesmenin süresi ve yillik artislari” baslikli 6’nci maddesinde, sözlesmelerin bir yillik olup, sözlesmenin feshini gerektiren sebepler yoksa en fazla bes yil süre ile uzatilabilecegi hükmü var iken yeni Yönetmelik eki tip sözlesmede bu türden bir hüküm mevcut degildir.

(Gerek Yönetmeligin ilgili maddesinde gerekse Yönetmelik eki tip sözlesmede kira süresine/azami kira süresine iliskin bir hüküm mevcut degildir. Ancak, ilk kira sözlesmesini müteakip ayni kiracilarin çogu defa kagit üzerinde gerçeklestirilen ihalelerle kira sözlesmelerini araliksiz devam ettirdikleri, bunun sonucunda da kira artislarinin rayiç kira bedellerinin altinda kalmasi suretiyle okulun gelir kaybina ugradigi bilinmektedir. Eski Yönetmelik eki (eski) tip sözlesmenin “sözlesmenin süresi ve yillik artislari” baslikli 6’nci maddesinde, sözlesmelerin bir yillik olup, sözlesmenin feshini gerektiren sebepler yoksa en fazla bes yil süre ile uzatilabilecegi hükmü var iken yeni Yönetmelik eki tip sözlesmede bu türden bir hüküm mevcut degildir. 2886 sayili Devlet Ihale Kanunu’nun “kiralarda sözlesme süresi” baslikli 64’üncü maddesi hükmüne göre, üç yildan fazla süre ile kiraya verme islerinde, önceden Maliye Bakanligi’ndan izin alinmasi sarttir. Sözlesme hükümlerinin sonradan taraflarca karsilikli bir anlasma olmaksizin degistirilemeyecegi dikkate alindiginda mevcut ekonomik sartlar altinda kira getirisi yüksek olmayan bir mecurun (kiralanan yer) zamanla çevre ve ticari kosullar çerçevesinde getiri potansiyelinin hizla artacagi bu halde mülk sahibi idarenin zarara ugrayacagi açiktir. Ayni sekilde mevcut ekonomik sartlar altinda kira getirisi yüksek olan bir mecurun (kiralanan yer) zamanla çevre ve ticari kosullar çerçevesinde getiri potansiyelinin hizla azalmasi karsisinda müstecirin (kiraci) zarar etmesi nedeni ile öngörülen kira bedelini ödeyemeyecegi bu halde dahi mülk sahibi idarenin zarara ugrayacagi açiktir. Yukarida izah edilen hukuki ve fiili durum çerçevesinde okul-aile birlikleri tarafindan kiraya verilen kantin, otopark, spor salonu gibi yerlere iliskin kira sözlesmelerinin en çok 3 (üç) yil ile sinirli tutularak akdedilmesi gerekmektedir.)

19-Yönetim kurulunca, yönetim kurulu karar defterinin noterce tasdik edilmesi zorunlu olup diger defter ve belgeler ise birligin bagli bulundugu il/ilçe millî egitim müdürlügünce tasdik edilecektir. Okul idaresi, okul-aile birliklerinin gelir ve gider kayitlari ile diger mali islemlerini Bakanlikça kurulan merkezî bilgi sistemine (TEFBIS) kaydedecektir.

20-Okul müdürünün sorumlulugu Yönetmeligin 27’nci maddesinde düzenlenmistir. Buna göre okul müdürü, genel kurulun zamaninda ve bu Yönetmelik hükümlerine uygun olarak yapilmasini saglayacak; Birligin yaptigi is ve islemlerin ilgili mevzuata uygunlugunu denetleyecek; Birligin is ve islemleri ile yapilan harcamalarda usulsüzlük veya uygunsuzluk görmesi halinde önce birlik baskanini yazili olarak uyararak usulsüzlügün ve uygunsuzlugun düzeltilmesini saglayacak, bu durumun devam etmesi halinde il/ilçe milli egitim müdürlügüne durumu bildirerek denetlenmesini talep edecektir.

Netice itibariyle yeni Okul-Aile Birligi Yönetmeligi okullarda mevcut sorunlari çözecek mahiyette bir Yönetmelik degildir. Okul idarecilerinin hizmet akdine bagli olarak çalistirilan hizmetlilerin/yardimci personelin sosyal güvenlik primlerinden dogan sorumluluklar nedeniyle idari para cezalarina çarptirilmalari, ihale mevzuati ve muhasebe islemleri konusunda bilgi sahibi olmadiklari/olmalari gerekmedigi halde mal ve hizmet alimlari nedeniyle haklarinda sorusturma açilmasi gibi magduriyetlerine sebebiyet veren hususlarda sorumluluktan kurtarilmis olmalari yerindedir. Ancak Milli Egitim Bakanligi’nin okullarin asgari ve zorunlu ihtiyaçlarini temin etmelerini saglayacak nitelikte okullara ödenek göndermektense okul-aile birligi yönetiminin yapisini, sorumlulari degistirmekle, gelirleri yeniden tanimlamakla yetinmesi, okullarin açik alanlari ve spor salonlarinin ne sekilde ve kim tarafindan tasarruf edilecegi konusunu muallâkta birakmasi Yönetmeligin yetersiz ve eksik oldugunu ortaya koymaktadir. 

MEMUR-SEN
KONFEDERASYONU
EĞİTİMCİLER BİRLİĞİ
SENDİKASI
Zübeyde Hanım Mahallesi Sebze Bahçeleri Caddesi No:86
Altındağ - Ankara / TÜRKİYE
Tel : 0.312 231 23 06 Faks : 0.312 230 65 28
ebs@ebs.org.tr
Copyright © Eğitim Bir Sen