Haber
2011-07-22 07:24:09
Özer, LYS’ deki Sifircilar Konusunu Cihan’a Degerlendirdi

Lisans Yerlestirme Sinavi (LYS) sonuçlarinda sifir alanlarin sayisinin artmasi, bu ögrencileri yeniden gündeme getirdi. Cihan Haber Ajansina bu konuda demeç veren Genel Sekreterimiz Ahmet Özer, genel olarak sayisal egitimde bazi sikintilar yasandigini aktararak, “Bu seneki sifirlarin özellikle sayisal alanda ortaya çikmis olmasi bu problemin varligini açikça gösteriyor.” dedi. 

Ahmet Özer, sonuçlari açiklanan LYS’lerde hiçbir testi yapamayanlarin sayisinda büyük artis oldugunu belirterek, “Bu yil, bütün testlerin tamamindan 0.5 alip degerlendirmeye tabi tutulmayanlarin sayisi 38 bin 269 iken, geçen yil 14 bin 156 kisiydi.” dedi. Buna benzer bir sonucun YGS’de de oldugunu kaydeden Özer, “Birinci sinav ile ikinci sinavda sifir çekenlerin orani birbirine çok yakin. Bunlar hepsinden 0,5’in altinda puan alanlar. Tabi birim birim baktiginizda ise bu rakam 112 binlere kadar çikiyor.” diye konustu.

Sinav sistemine henüz adapte olunamadigini söyleyen Özer, “Ikincisi bu sinavlar seçme amaçli oldugu için özellikle sayisal alanlarda sorularin zorluk derecesi artirilmis.” degerlendirmesini yapti. Türkiye’de genel olarak sayisal egitimde bazi sikintilar yasandigini aktaran Özer, “Bu seneki sifirlarin özellikle sayisal alanda ortaya çikmis olmasi bu problemin varligini açikça gösteriyor. Mesela matematikten 31 bin 51, geometriden 37 bin 867, fizikten 23 bin 636, biyolojiden 4 bin 760 gibi...” seklinde konustu.

Sifircilarin yüzde 98,5’inin meslek liselerinden mezun olanlar oldugunu söyleyen Özer, “1,5’i ise genel liseden. Meslek liselerinin zaten özellikle sayisal alanda eksiklikleri var. Bir de bu arkadaslar zaten bizim bir meslegimiz var, diyerek sinava deneme amaçli giriyor.” seklinde belirtti. Özer, aile baskisi ile sinava girenlerin de bu grupta olabilecegini ifade etti.

KILIM MODELI BILE YAPSANIZ, 10-20 DOGRU ÇIKAR

Basarinin sadece sinavla da ölçülemeyeceginin altini çizen Özer, sunlari dile getirdi: “Sinavlarda yukaridan asagi kilim modeli çizseniz, en azindan 10-20 tane dogru çikar, denir. Burada, hiç soru cevaplandiramama gibi bir durum söz konusu olamaz. Bu çocuklar neticede liseyi bitiren insanlar, hayatta hesap yapan, alisveris yapan, hayatin içinde olan insanlar. Ufak tefek matematik problemlerini zaten yapan insanlar. Demek ki bu yüzde 100 basarinin ölçülmesi noktasinda sinavlar yeterli bir araç degil.”

Özer bir de uyarida bulundu. Tüm ailelerin çocuklari ile daha yakindan ilgilenmesi gerektiginin altini çizen Özer, “Okulla, ögretmenlerle yakin isbirligi içinde olunmali. Egitim ögretimi sadece okula birakarak bu is çözülmez.” ifadesini kullandi

MEMUR-SEN
KONFEDERASYONU
EĞİTİMCİLER BİRLİĞİ
SENDİKASI
Zübeyde Hanım Mahallesi Sebze Bahçeleri Caddesi No:86
Altındağ - Ankara / TÜRKİYE
Tel : 0.312 231 23 06 Faks : 0.312 230 65 28
ebs@ebs.org.tr
Copyright © Eğitim Bir Sen